Avatar billede kran06 Nybegynder
09. marts 2004 - 20:47 Der er 9 kommentarer

MacOS på PC

Hej...
Jeg vil gerne til at bruge Mac, men jeg har ikke råd til at investere i nyt hardware.. Jeg ønsker derfor at finde et MacOS som kan anvendes på en PC... Kan det lade sig gøre...
Hjælp mig...
Avatar billede straszek Praktikant
09. marts 2004 - 21:23 #1
det kan du godt glemme, mac ox køre kun på en mac.

Søren
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. marts 2004 - 21:27 #2
enig, jeg ved dog ikke om der findes et program der kan emulere en Mac
Avatar billede kran06 Nybegynder
10. marts 2004 - 20:52 #3
Jeg har kigget på edbpriser og hørt mig ellers omkring og jeg er blevet rimelig sikker på at det kan lae sig gøre...
fx: http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=179&Parent=&Producent=858&Max=&Soegeord=&Equal8256=&Equal8255=&Equal215=&Submit.x=14&Submit.y=10

Produkt: Mac OS X Panther 10.3 (Dansk) (Komplet pakke / 1 bruger / Pc) <-- der står da PC...
Avatar billede straszek Praktikant
10. marts 2004 - 21:10 #4
Nu står pc jo for "personal computer", og en mac er også en computer.

OSX kan IKKE køre på andet end en mac! - sådan er det, og det kan der ikke ændres ved.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. marts 2004 - 10:51 #5
Cpu'en for en MAC og en PC er to helt forskellige systemer, deres koder passer slet ikke sammen.
Hvorfor vil du bruge en MAC når du ikke har råd til at købe maskinen?

CPU i Mac er baseret på en Texas Instrument processor.
Avatar billede jakobroland Nybegynder
12. marts 2004 - 17:11 #6
Tæt på. CPU'e{n,rne} i Macs er PowerPC CPU'er, enten fra Motorola (de gamle samt de bærbare) eller IBM (de nye, lækre G5'er), ikke fra TI.
Avatar billede kran06 Nybegynder
12. marts 2004 - 19:45 #7
´takker for svar...
Jeg var bare træt af windows og så ville jeg prøve lidt krafter m. mac uden nyt hardware
Avatar billede kran06 Nybegynder
12. marts 2004 - 19:46 #8
retaxes <-- kom med et svar.. så bliver der delt..
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. marts 2004 - 18:32 #9
ok, jeg har nogle driftsforstyrrelser, så derfor svar først nu.