Avatar billede dkoclni Nybegynder
09. marts 2004 - 16:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gruppering af data til brevfletning

Først lidt info:
Jeg har en .dbf fil som er genreret via en eksportfunktion fra et tredjeparts program, og denne benyttes som input til brevfletning i Word 2002. Ingen problemer her!
Det skal nævnes at det ikke er muligt at ændre i filen ej heller måden den bliver genereret, hvorfor nedenstående spørgsmål kun mønter sig på brugen af Word.
Denne .dbf fil indeholder en række oplysninger om personer og deres tilknytning til undervisningshold på en skole, samt lidt informationer om disse hold.

Så til spørgsmålet:
Jeg skal have lavet en rækker sider der viser navnene på de personer som går på et hold samt de informationer som findes om holdet. Det vil som eksempel sige at den første side måske indeholder 15 personer på hold 1, den næste side 10 personer på hold 2, tredje side 18 personer på hold 3 osv.
Hvordan får jeg Word til at gruppere og samle alle deltagere som går på samme hold og skrive dem på en side - for dernæst at skrive det næste holds personer på den næste side????

Jeg har siddet og leget lidt med det i VBA med funktionerne til: ActiveDocument.MailMerge.DataSource for at se om man kunne køre en form for query, men uden held.

Jeg ønsker ikke at skulle gennem Access og lave en rapport her - da det er et krav at det ender som et Word dokument.

Det er muligt det slet ikke skal gøres gennem brevfletning, men jeg har ingen bud på hvordan ellers....

Håber der er nogen der kan hjælpe!
09. marts 2004 - 17:36 #1
Det kan sandsynligvis lade sig gøre ved hjælp af brevfletning.

En dbf-fil indikerer at der er tale om en fil i dBase-format, og denne kan læses af Word.

Men meget afhænger af hvilke data filen indeholder. Der er tale om nogle data, der skal vises i "sidehovedet" og en liste over tilknyttede personer.

Kan du uploade filen eller evt sende via e-mail?
Avatar billede dkoclni Nybegynder
09. marts 2004 - 17:47 #2
Hej Erik

Jeg har desværre ikke mulighed for at uploade filen som den er - da den indeholde fortrolige oplysninger (det er en liste over borgere som deltager i danskundervisning - den indeholder bla. CPR, adresser m.m.).

Jeg kan dog godt uploade/maile den som en tom database.

Jeg skal måske lige supplere med at alle data ligger i én tabel. Der er altså ikke tale om en "egentlig" database i den forstand at der er flere tabeler og relationer her i mellem. Hver record indeholder alle oplysninger - hvorfor der lige så godt kunne være tale om en kommasepereret fil. Gav det lidt mere lys på sagen??

**Claus
09. marts 2004 - 18:32 #3
Det er kendetegnende for dBase-filer, at der er en fil pr. tabel.

En tom database uploadet vil være fint.
Avatar billede dkoclni Nybegynder
09. marts 2004 - 20:26 #4
Den er hermed uploadet:
http://www.studieskolen.dk/temp/elevflet.zip

Det der skal ske er at "sidehovedet" skal indeholde «HOLDKODE», «LARERNAVN» og «STEDTID».
Selve siden skal indeholde en liste med alle «CPR», «FORNAVN» og «EFTERNAVN» for elever på det pågældende hold fra sidehovedet. Det er muligt at der skal flere data på selve siden, men for at simplificere holder vi ved dette.

Håber det er noget der kan kringles - for jeg er gået kold... ;)
Avatar billede dkoclni Nybegynder
09. marts 2004 - 20:26 #5
Næste side skal selvfølge indeholde en lignende liste, men for det næste hold....
Avatar billede dkoclni Nybegynder
02. juni 2004 - 08:19 #6
Lukker og slukker dette spg. - der kom aldrig en løsning på problemet.