Avatar billede koden12 Nybegynder
09. marts 2004 - 16:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Markro til spalter

Hvordan ser en markro ud der laver 2 spalter i en skabelon når det åbnes og når et nyt åbens måske også ..

VH
koden12
09. marts 2004 - 16:31 #1
Hvis det er din mening at der skal vælges 2 spalter hver gang et dokument oprettes på baggrund af skabelonen, hvorfor så ikke oprette skabelonen med 2 spalter.
Avatar billede koden12 Nybegynder
09. marts 2004 - 16:43 #2
Jo men de skabeloner er vist ikke særlig gode ?
skal de ligge et bestemt sted ?
Det må også grene være en skabelon når den åbens så laver den 2 spalter.

VH
koden12
09. marts 2004 - 16:48 #3
Hvad mener du med at skabeloner ikke er særligt gode?
Du opretter dem selv, og bestemmer dermed selv kvaliteten af dem.

Det letteste er at lade Word placere skabeloner i den mappe, der er defineret under:
Funktioner->Indstillinger, fanen Filplaceringer.
Så er der aldrig problemer med at finde dem igen. Men det er ikke noget krav, de kan ligge hvor som helst.

Opret en skabelon med 2 spalter:
Start i et nyt dokument
Vælg Formater->Spalter
Vælg hvor mange spalter du vil have, bredden på dem, afstand mellem dem og om du vil have en lodret streg mellem dem.
Klik OK
Vælg Filer->Gem som, Filtype Dokumentskabelon (*.dot), og navngiv skabelonen.

Når du herefter skal bruge skabelonen, vælger du Filer->Ny, og dobbeltklikker på den nye skabelon.
12. marts 2004 - 04:48 #4
Lukketid ???
Avatar billede koden12 Nybegynder
12. marts 2004 - 10:04 #5
Ja, men det er noget l**** , spalet fra en spalte til 2 spalter tager formatering og andet møg med over og det hopper og danser ...øv... word ..

VH
koden12