Avatar billede cogitans Nybegynder
09. marts 2004 - 14:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Search i tekstfil

Jeg har lavet en aspx-side, som benytter en ".cs" fil (som jeg også har lavet). På aspx-sden skriver man en streng ind, som .cs-filen søger et tekstdokument igennem for. Alt afhængig af, om der returneres true eller false, så skal der stå noget tekst i en andet tekstbox. Men det fungerer ikke.
Sådan ser flerne ud:

Aspx:
using System;
using System.Collections;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Web;
using System.Web.SessionState;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Web.UI.HtmlControls;

namespace New
{
    /// <summary>
    /// Summary description for MovieSearch.
    /// </summary>
    public class MovieSearch : System.Web.UI.Page
    {
        protected System.Web.UI.WebControls.Label Label1;
        protected System.Web.UI.WebControls.TextBox TextBox1;
        protected System.Web.UI.WebControls.TextBox TextBox2;
        protected System.Web.UI.WebControls.Button Button1;
        MovieLed film;

        private void Page_Load(object sender, System.EventArgs e)
        {
            // Put user code to initialize the page here
            film=new MovieLed();
        }

        #region Web Form Designer generated code
        override protected void OnInit(EventArgs e)
        {
            //
            // CODEGEN: This call is required by the ASP.NET Web Form Designer.
            //
            InitializeComponent();
            base.OnInit(e);
        }

        /// <summary>
        /// Required method for Designer support - do not modify
        /// the contents of this method with the code editor.
        /// </summary>
        private void InitializeComponent()
        {
            this.TextBox1.TextChanged += new System.EventHandler(this.TextBox1_TextChanged);
            this.Button1.Click += new System.EventHandler(this.Button1_Click);
            this.TextBox2.TextChanged += new System.EventHandler(this.TextBox2_TextChanged);
            this.Load += new System.EventHandler(this.Page_Load);

        }
        #endregion

        private void TextBox1_TextChanged(object sender, System.EventArgs e)
        {

        }

        private void Button1_Click(object sender, System.EventArgs e)
        {
            TextBox2.Text.Insert(0, "Testing");
            bool svar=film.search(TextBox1.Text.ToString());
            TextBox2.Visible=true;
            if(svar==true)
              TextBox2.Text.Insert(0, "I've got the movie. Give me a message through ICQ or something and I'll put it in my share!");
            if(svar==false)
              TextBox2.Text.Insert(0, "Sorry - no luck this time!");
        }

        private void TextBox2_TextChanged(object sender, System.EventArgs e)
        {

        }

cs:
using System;
using System.IO;
using System.Text;

namespace New
{
    public class MovieLed
    {
        bool found=false;

        public MovieLed()
        {Console.Write("MovieLed begyndt!");}

        public bool search(string title)
        {
            Console.WriteLine("Searchttle er ved start: " + title);
            try
            {
                using (StreamReader sr = new StreamReader("G:\\FromOldHardDrive\\Movies\\Movies.txt"))
                {
                    String line;
                    while ((line = sr.ReadLine()) != null)
                    {
                        line.Insert(0, "-");
                        if(line==title)
                            found=true;
                    }
            catch (Exception e)
            {
                // Let the user know what went wrong.
                Console.WriteLine("The file could not be read:");
                Console.WriteLine(e.Message);
            }
            Console.WriteLine("Found før return er: " + found);
            return found;

          //læs filmdokument ind, og led efter "title"
          //string path=@"G:\\FromOldHardDrive\\Movies\\Movies.txt";
          //using (FileStream fs=new File.OpenRead(path))
          //{
            //fs.
          //}
          //FileStream fs=new FileStream(@"c:\test.txt, FileMode.Open);
          //BufferedStream bs=new BuferedStream(fs);
        }

        void main()
        {
          MovieLed a=new MovieLed();
          Console.Write(a.search("About A Boy"));
        }

Nogle gode forslag til løsning?
Avatar billede burningice Nybegynder
09. marts 2004 - 18:25 #1
hvad er det der ikke virker?
Avatar billede pulsar Nybegynder
09. marts 2004 - 18:26 #2
Er det din søgning der ikke virker?
eller er det dine Textbox'e ?
Avatar billede cogitans Nybegynder
09. marts 2004 - 18:34 #3
Tja, søgningen virker tilsyneladende heller ikke, da der ikke blver udskrevet nogle tekststumper, som jeg har sat ind i .cs-filen.
Men primært er det tekstboxene. Jeg kan ikke få noget tekst til at komme frem i dem som følge af f.eks. søgningens resultat.
Avatar billede stefan_v Nybegynder
02. april 2004 - 13:31 #4
1. Jeg vil ikke håbe at APG kigger fobi dette spg. Den har filmliste ser mig en smule suspekt ud...

2. Hvorfor bruger du TextBox.Text.Insert(int, "string")?
  Er TextBox.Text="string"; ikke en smule nemmere?

3. Kommer der fejl eller sker der bare intet? Hvad når du kører main? Hvorfor indsætter du et '-' først i line?
Avatar billede cogitans Nybegynder
02. april 2004 - 13:50 #5
Hovsa...jeg har løst problemet i mellemtiden (troede, at jeg havde lukket spørgsmålet).

Ps: AGP må skam gerne kigge forbi - jeg har ingen kriminelle hensigter med mit projekt.
Avatar billede cogitans Nybegynder
02. april 2004 - 13:51 #6
a