Avatar billede trick Nybegynder
09. marts 2004 - 11:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tilknyte/fjerne script på sprite + fade ud

Hej der jeg sidder med 2 “små” problemer.

Jeg har en tom sprite som jeg tildeler et script og et cast member når en bestemt funktion kaldes. Det member flytter jeg så rundt på skærmen efter nogle positioner i en liste. Når jeg så når til pos 20 vil jeg gerne have fade spriteen(memberet) ud og til sidst fjerne det pålagte script og erstatte memberet med et empty cast member. Det meste af det kan jeg finde ud af, men der er lige 2 steder hvor jeg er en kende på bar bund.

1: Jeg tilegner spriten et script med denne kode (sprite(gMand.lastLille).scriptInstanceList = [script("Mand_script").new()]), men vil på et tidspunkt gerne have fjernet srciptet fra spriten igen, hvordan gøres det lige?

2: hvordan kan jeg få en sprite til at fade ud? (den hurtige kan måske lure her at det jeg samlede gerne vil have der sker er)

Help fast pls. Trick ;o)

ps. tænkte 50 points til hvert spørgsmål
Avatar billede blim Nybegynder
09. marts 2004 - 11:58 #1
1.
Her er en måde at fjerne scriptet igen... det fjerner ALLE scripts ikke kun den ene...
sprite(gMand.lastLille).scriptInstanceList = []

2.
Den virker umiddelbart nemt nok, kender du til .blend kommandoen? For hver frame skal den f.eks. være 2 mindre indtil den når 0 som er helt usynlig.
Dette styres her ved hjælp af en variabel vi kalder stopfade :

if stopfade <> true then
sprite(dinsprite).blend = sprite(dinsprite).blend - 2
if sprite(dinsprite).blend = 100 then stopfade = true
end if

Der er sikkert en lettere metode men her er mine forslag :)

mvh
Blim
Avatar billede trick Nybegynder
09. marts 2004 - 12:07 #2
Det siger jeg mange tak for, oaky kan være jeg skal lære at tænke mig om en gang i mellem damn "sprite(gMand.lastLille).scriptInstanceList = []" siger jo sig selv *g*

Men tak for hjælpen...
Avatar billede blim Nybegynder
09. marts 2004 - 12:08 #3
no problem ;)