Avatar billede cyberdad Nybegynder
09. marts 2004 - 10:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Href WHERE

Kan man lave en HREF WHERE ?
Altså vise en link hvis data = 1
Jeg har et ASP opslag der slår data op fra en tabel og viser alt på skæemen. Nogle af produkterne der vises i opslaget skal have et link til et billede, men ikke alle.
Derfor Href WHERE billede = Ja.??
Avatar billede kbonline Nybegynder
09. marts 2004 - 10:25 #1
du kan vel lave en

if billede="ja" then
......

else .....
Avatar billede keysersoze Guru
09. marts 2004 - 10:25 #2
default.asp?var=1

SQL = "SELECT * FROM tabel WHERE date = " & request.querystring("var")
Avatar billede cyberdad Nybegynder
09. marts 2004 - 10:31 #3
jeg kan desværre Ikke bruge :
SQL = "SELECT * FROM tabel WHERE date = " & request.querystring("var")
fordi jeg skal have vist ALLE data i tabellen, både dem Med og Uden billeder.
Avatar billede keysersoze Guru
09. marts 2004 - 10:40 #4
det var et eksempel :)

Jeg ved ikke hvordan tabellen er bygget op - men er det et true/false felt så kan du gøre følgende;

default.asp?var=true

SQL = "SELECT * FROM tabel WHERE billede = " & request.querystring("var")
Avatar billede =maddog= Nybegynder
09. marts 2004 - 10:51 #5
Utroligt at folk kan blande HTML og asp sammen på den måde.
ASP sender HTML til browseren som denne derefter viser. Browseren har ingen anelse om hvad data=1 betyder, fordi denne variabel bruges af ASP på serveren. a href where giver slet ingen mening i min bog.
Kombinér de to forslag du har i forvejen. Brug request parametre (&showpic01=true&showpic02=false etc.) i linket og en if/else blok til at sende den korresponderende HTML ud. Kanske. Jeg er ikke en ørn til ASP.