Avatar billede rasmuslund Nybegynder
09. marts 2004 - 09:39 Der er 4 kommentarer

HTML nyhedsbrev i Lotus Notes 6.0.3

Vi har udvilet et webbaseret system hvro bruger kan opsætte nyhedsbreve, som de derefter sender ud til tilmeldte brugere.

Under udviklingen af systemet havde kunden Lotus Notes 5 og vi havde dengang problemer med at se de udsendte emails korrekt. Vha. nogle hints fra TemplateKit (http://www.templatekit.com/lotusnotes1.php) fik vi løst problemet så de så okay ud både i webbaseret emails (Hotmail, Jubii, etc.) og i Notes, Outlook og andre mail klienter.

Nu har kunden så opgraderet der Lotus Notes til version 6.0.3 og nu er vi så tilbage til det samme problem igen. De kan nu overhovedet ikke se de HTML emails som systemet generere.

Så mit spørgsmål er om der er nogen som er bekendt med nogle kendte konflikter ved brugen af HTML emails i Lotus Notes 6.0.3?

Mit eget bud er at det er et konfigurations problem, i Notes. Men jeg er ikke engang novice i Notes, vi benytter det ikke, så derfor kan jeg jo ikke være sikker.

Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe, eller måske bringe mig lidt tættere på en løsning.

rasmuslund c",)
Avatar billede heloo Nybegynder
20. april 2004 - 09:20 #1
jeg har samme problem....fandt du selv ud af noget ?...mit html ligner "skod" i notes..
Avatar billede rasmuslund Nybegynder
20. april 2004 - 10:31 #2
Nej jeg er endnu ikke kommet nærmere en løsning, i mit tilfælde endte det med at Notes 6 skubbede alt HTML ud til højre så man skulle scrolle for at se det. Men hvorfor og hvordan det kan løses ved jeg ik..

rasmuslund c",)
Avatar billede kokoko Nybegynder
01. juni 2004 - 13:10 #3
Har samme problem..
Avatar billede zoomtek Nybegynder
01. april 2005 - 00:48 #4
prøv at lave en knap med denne kode

Dim session As New NotesSession
    Dim db As NotesDatabase
    Dim coll As NotesDocumentCollection
    Dim doc As NotesDocument
    Dim memo As NotesDocument

    Dim body As NotesMIMEEntity
    Dim header As NotesMIMEHeader
    Dim child As NotesMIMEEntity
    Dim stream As NotesStream

    Dim recipient As String

    Set db = session.CurrentDatabase
    Set stream = session.CreateStream
    session.ConvertMime = True

    Dim mailbox As NotesDatabase
    Set mailbox = session.GetDatabase( db.server, "mail.box" )

    On Error Goto CLEANUP
    ' XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX SKRIV MODTAGER HER
    recipient = Inputbox("modtager email","","Søren Anderson")

    Set memo = db.CreateDocument

'CREATE THE MEMO
    Call memo.ReplaceItemValue("form", "Memo")
    Call memo.ReplaceItemValue("sendTo", recipient )
    Call memo.ReplaceItemValue("recipients", recipient )
    Call memo.ReplaceItemValue("PostedDate", Now() )
    Call memo.ReplaceItemValue("from", "Julemanden" )
    Call memo.ReplaceItemValue("principal", "Julemanden" )

    Set body = memo.CreateMIMEEntity

'ADD SUBJECT HEADER
    Set header = body.CreateHeader("Content-Type")
    Call header.SetHeaderVal("multipart/relative")
    Set header = body.CreateHeader("Subject")
    Call header.SetHeaderVal("This is my subject")

'ADD GREETING
    Set child = body.CreateChildEntity
    Call stream.WriteText("<font face=Verdana color=#000099 size=2>Kære " + recipient + ":</font><br><br>")
    Call stream.WriteText("<font face=Verdana color=#000099 size=2>Dette er en html test.</font><br><br>")
    Call stream.WriteText(|Please visit my <a href="http://www.dr.dk">web</a> site<br>|)
    Call stream.WriteText("<font face=Verdana color=#000099 size=2>tak fordi du kiggede på</font>")
    Call stream.WriteText("<font face=arial color=#ff0000 size=4>ZoomTek Kurser (rød)</font>")

    Call child.SetContentFromText(stream, "text/html;charset=UTF-8", ENC_NONE)
    Call stream.Truncate

'Call memo.Send( False, recipient )
    Call memo.save( True, False )
    Call memo.send(True)

'instead of memo.Send, this shouold  work (works without mime)
    Call memo.CopyToDatabase( mailbox )

CLEANUP:
    session.ConvertMime = False