Avatar billede eksplayer Nybegynder
08. marts 2004 - 19:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sidehoved og sidetal?

Hey

Jeg sidder med en længere opgave, hvorpå jeg gerne vil have forskellige "side-hoveder" til forskellige afsnit - men hvordan gør man det?

Derudover så har jeg en forside i dokumentet og på den og på min indholdsfortegnelse skal der ikke være sidetal - dvs. side 1 skal først starte på "side 3" - men hvordan gør man det?
08. marts 2004 - 19:37 #1
Indsæt sektionsskift mellem afsnittene og efter indholdsfortegnelsen.
Indsæt->Sideskift m.m., Sektionsskift, fortløbende

Ret sidetallet på side 3:
Indsæt->Sidetal, klik på knappen Format, og vælg at starte med side: 1

Ændre sidehoved fra afsnit til afsnit:
Sørg for at knappen: "Samme som forrige" i værktøjslinien Sidehoved og sidefod IKKE er aktiveret. (det er den som standard)
08. marts 2004 - 19:43 #2
Har du brugt overskriftstypografierne til overskrifter i dine afsnit, kan du automatisere skiftet af sidehoved, ved at placere feltet StyleRef "Overskrift 1" i sidehovedet. Det indsætter den tekst, der er skrevet med typografien "Overskrift 1".
Avatar billede eksplayer Nybegynder
08. marts 2004 - 20:23 #3
Jeg har lavet et side skift efter indholdsfortegnelsen - men jeg kan nu ikke få det med sidetal til at virke. Hvis jeg står på side tre i "sidefod" og vælger "Indsæt" ->Sidetal og klikker på knappen Format, og vælger at starte med side: 1 så starter den alligevel ved side 3 :(

Og ja "Samme som forrige" er aktiveret men jeg kan ikke de-aktivere den - den bliver ved med at være grå :(

Har du nogle forslag???
08. marts 2004 - 20:37 #4
Du skal indsætte sektionsskift for at deaktivere funktionen, samme som forrige.
08. marts 2004 - 20:39 #5
og uden sektionsskiftet kan du heller ikke starte nummereringen på side 3.
Avatar billede eksplayer Nybegynder
08. marts 2004 - 21:24 #6
:) nu virker det med sidehovedet - nice

Mht. sidetallet så har jeg fået den til at starte med side 1 på side 3 - hvilket den også skulle. Men så opstår det næste problem, for i indholdsfortegnelsen står der side 3 ud for første punkt hvor der skulle stå side 1. Kan man ændre det?

Dessuden så skriver den side 1 på forsiden side 2 på indholdsfortegnelsen og så side 1 og opefter på de efterfølgende sider. Kan man slette sidetallet på de to første side uden at man sletter sidetallet i resten af dokumentet?
08. marts 2004 - 22:36 #7
Marker indholdsfortegnelsen, og tast F) for at opdatere. Vælg opdater alt.

Vis sidehoved/-fod i 1. sektion (forside-indholdsfortegnelse).
Slet sidetallet. (forudsætter at funktionen "Samme som forrige" er slået fra i sektion 2 (side 1 og fremad)
Avatar billede eksplayer Nybegynder
09. marts 2004 - 20:54 #8
Hey - tak for hjælpen - jeg var lidt længe om at få det til at virke men nu er den der ;)