Avatar billede d_warma Nybegynder
08. marts 2004 - 17:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Find procedure i Oracle

Hej,
Jeg er lidt novice i Oracle.

Jeg har gemt en procedure i Oracle, som jeg ikke kan finde/huske hvad hedder. Findes der et view/tabel med de procedures der er gemt i basen.

Mvh
D_Warma
Avatar billede arne_v Ekspert
08. marts 2004 - 18:41 #1
SELECT * FROM DBA_SOURCE
Avatar billede peter_r Nybegynder
08. marts 2004 - 19:28 #2
Ok, det kræver at du har DBA rettigheder og så får du alt for mange rækker, så prøv:

select * from all_source
where lower(text) like '%xxxx%'

hvor xxxx er noget du kan huske fra din procedure
Avatar billede peter_r Nybegynder
08. marts 2004 - 20:13 #3
Hvis du vil have en oversigt over dine procedurer kan du også skrive:

select object_name from all_objects
where object_type = 'PROCEDURE'
and lower(owner) ='d_warma'

hvor d_warma er dit bruger login, stadig skrevet med småt
Avatar billede the_bma_man Nybegynder
08. marts 2004 - 20:30 #4
virker
select object_name from user_objects
where object_type = 'PROCEDURE'
ikke længere?
altså at bruge user_objects?
Avatar billede peter_r Nybegynder
08. marts 2004 - 21:07 #5
Jo user_objects er da også godt, så ser du kun de procedurer for det schema, du er logget ind som
Avatar billede the_bma_man Nybegynder
08. marts 2004 - 21:17 #6
Og det jo nok også i det schema, proceduren er oprettet. Vil jeg da gå ud fra :-)
Avatar billede d_warma Nybegynder
09. marts 2004 - 09:40 #7
Jeg prøver mig lige hvad der virker og deler point ud bagefter...
Avatar billede d_warma Nybegynder
09. marts 2004 - 09:55 #8
peter r har nok det mest brugbare svar, jeg er sikker på at user_objects også virker, men det var dog stadig peter r's svar der kom først.
Dog skal det siges, at den første sql (all_source) hang i lang tid før jeg valgte at afbryde den.

Peter vil du ikke lave et svar så du kan få point. Der er kun kommentarer.
Avatar billede peter_r Nybegynder
09. marts 2004 - 22:53 #9
OK, her er et svar. Mht. all_source kan det rigtig nok nogle gange tage lang tid, men omvendt kan det nogle gange være den eneste mulighed at være tålmodig og vente på svar.