Avatar billede solebob Nybegynder
08. marts 2004 - 17:29 Der er 22 kommentarer og
3 løsninger

cd-drev kan ikke læse data cd'er men godt musik cd'er

Jeg har et mærkligt problem mien drev er begge brænder drev en plextor brænder som jeg bruger som både brænder og cd-rom og en DVD brænder begge kan godt brænde men de kan ikke læse når jeg sætter en Data cd i jeg kan godt sætte en musik cd i og den kan de fint læse hvad kan det være jeg har prøvet med regedit og local machine og slette lowerfilter men lige lidt hjælper det jeg er ved at være lidt frustret lige nu jeg vil helst undgå den med Format C
ps min plextor ligger på drev F: og min DVD på D:
og jeg bruger winxp
Avatar billede peet-49 Novice
08. marts 2004 - 17:32 #1
Har du prøvet at højreklikke på drevet-åben
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2004 - 17:43 #2
Er det alle CD'er? (Både de hjemmelavede og originale software/blad CD'er?)
Avatar billede solebob Nybegynder
08. marts 2004 - 17:58 #3
ja det er alle data cd'er som de ikke kan læse oxo original cd'er samt brændte
Avatar billede magictouch Nybegynder
08. marts 2004 - 18:02 #4
Ellers måske en geninstallering:
You cannot view the files on a CD or DVD in Windows Explorer:
Close Windows Explorer. Go to Start/Control Panel/Double click System/Hardware/Device Manager. Expand DVD/CD-ROM. Click the appropriate device, and then click Uninstall on the Action menu.

When you are prompted to confirm that you want to remove the device, click OK. On the Action menu, click Scan for hardware changes. Quit Device Manager and Control Panel.
Mere udførligt her:http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q311455
Avatar billede solebob Nybegynder
08. marts 2004 - 18:03 #5
og når jeg højrekliker på drevet Åben siger den indsæt en disk i drev F:
selv om der er en cd i
Avatar billede solebob Nybegynder
08. marts 2004 - 18:32 #6
og det hjælper heller ikke at uninstall da den bare vil genstarte efter at jeg fjerner mit cd-rom drev ?????
Avatar billede magictouch Nybegynder
08. marts 2004 - 18:34 #7
Der står i artiklen at det skulle være rettet med SP1, har du den?
Avatar billede cp1 Nybegynder
08. marts 2004 - 19:15 #8
check disse nøgler, de skal stå til 0

Access Denied - CD Rom, Floppy, Removable

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"AllocateCDRoms"="0"
"AllocateFloppies"="0"
"AllocateDASD"="0"
Avatar billede solebob Nybegynder
08. marts 2004 - 19:25 #9
ja jeg har SP1 og alle updates
Avatar billede solebob Nybegynder
08. marts 2004 - 19:28 #10
og ja de står alle til 0
Avatar billede cp1 Nybegynder
08. marts 2004 - 19:43 #11
en idé, skift drev bogstaverne for at se om det hjælper..
Avatar billede solebob Nybegynder
08. marts 2004 - 20:04 #12
hvor'n er det nu lige jeg gør det
Avatar billede cp1 Nybegynder
08. marts 2004 - 21:03 #13
Avatar billede solebob Nybegynder
08. marts 2004 - 22:04 #14
cp1 det virker heller ikke jeg logger på igen imorn efter kl 15:30
Avatar billede cp1 Nybegynder
08. marts 2004 - 22:05 #15
okay ;)
Avatar billede cp1 Nybegynder
08. marts 2004 - 22:13 #16
Et par forslag til løsning af evt. software problem kunne være følgende. Gå ind i endhedshåndteringen/devicemanager find CD drevene, højreklik på dem en af gangen og afinstaller driveren. Genstart windows og lad den geninstallere driveren. Samme procedure kan foretages med IDE kontrolleren, afinstaller driver og geninstaller.
fundet her http://cph.ing.dk/konf/root/pcit/sub/teknik/html/2238.all.html
nederst på siden
Avatar billede solebob Nybegynder
08. marts 2004 - 22:19 #17
cp1 jeg fik det til at virke aligevel med den firewalker som du lagde ind jeg lavde bare drev bogstaver om til nogle andre og nu køre det fint du får de 200 point thx m8 du har redet min dag
Avatar billede solebob Nybegynder
08. marts 2004 - 22:38 #18
200 point for dette her svar til cp1 http://www.eksperten.dk/spm/474714
Avatar billede cp1 Nybegynder
08. marts 2004 - 23:45 #19
fedt vi fik knækket nøden ;)
Avatar billede solebob Nybegynder
09. marts 2004 - 18:09 #20
ja det var fedt og 1000 tak for din hjælp
Avatar billede cp1 Nybegynder
10. marts 2004 - 17:40 #21
hvis du vil gi mig pointene skal du acceptere dette svar ved at makere mit navn og trykke på accepter ;)
Avatar billede cp1 Nybegynder
15. marts 2004 - 14:33 #22
respons ?
Avatar billede solebob Nybegynder
15. marts 2004 - 16:32 #23
sådan og undskyld til dig cp1 jeg trode de var givet til dig men det er de jo nu tror jeg nok ;D
Avatar billede cp1 Nybegynder
15. marts 2004 - 16:39 #24
jeps nu spiller det;)
Avatar billede solebob Nybegynder
15. marts 2004 - 16:40 #25
det var godt