08. marts 2004 - 16:58Der er
7 kommentarer og 1 løsning
Sprite Blend der referer til anden movie-fil
Jeg har en efterhånden lidt kompliceret række af forskellige movie-filer, som linket sammen danner min navigation for en præsentation.
Mit problem er, at når jeg klikker på et element, kaldet "2", i den ene movie fil, movie_1.dcr, skal den hoppe til den anden "movie_2.dcr" og slukke for sprite 11, 13 og 14. Hvis derimod jeg trykker på elementet "3" i "movie_1.dcr" skal den hoppe til "movie_3.dcr" og slukke for sprite 10, 12 og 13.
Det har jeg sat op med følgende lingo (eks.):
on mouseDown go to frame 3 of movie ("movie_2.dcr") sprite(11).blend=0 sprite(13).blend=0 sprite(14).blend=0 end mouseDown
Problemet er dog, at når jeg kommer ind i "movie_2.dcr", så har den ikke slukket for disse sprites, måske angiveligt fordi den slukker dem i den forkerte fil - eller hvorledes?
Jeg beklager meget; det virker stadig ikke, men jeg har måske gjort det mere kompliceret end som så... Jeg forklarer lige konceptet lidt mere overordnet. Jeg har fire film som linker til hinanden gennem en navigations-"stjerne", som er placeret inde i hver movie. Hvis man klicker på den ene pind i stjernen hopper den til movie_1, den anden pind movie_2 og så videre... Det er dog ikke det samme der skal ske, når man kommer ind i de forskellige movies, da hvis man klikker på den ene pind skal den gå til movie_2; starte på frame 7 og kun have sprite (12) tændt. Dette sidder på den ene "pind".
on mouseDown go to frame 7 of movie ("movie_1.dcr") sprite(11).blend=0 sprite(13).blend=0 sprite(14).blend=0 end mouseDown
Ovenstående forudsat at både sprite 11, 13 og 14 er tændt i begyndelsen af filmen. Jeg lagde startMovie blend=1 på frame 1, men afhængig af hvilken film de kommer fra starter den på henholdsvis frame 3, 6, 7 og 12 (da der efterfølgende skal ske en rotation). Efterfølgende har jeg prøvet at lægge blend=0 på hver enkelt sprite (11, 12, 13, 14) og i stedet angivet: on mouseDown go to frame 3 of movie ("movie_1.dcr") sprite(12).blend=1 end mouseDown
Men uden resultat; måske er der noget mere grundlæggende galt?
Der er ihverttilfælde det galt at du sætter sprites i hoved filmen.. Som jeg skriver tidligere så skal du ændre sprites via den film du navigerer ind i. Ellers skal du ud i at bruge tell commandoen.
Men prøv det her først:
on mouseDown go to frame 7 of movie ("movie_1.dcr") end mouseDown
i movie_1 sætter du dette script på sprites'ne(hvis du altså ikke allerede har et script på dem):
on beginSprite me sprite(the currentSpriteNum).blend = 0 end
Jeg lavede vist en lang omgang til noget der var ret enkelt. Du er en helt!! Basta
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.