Avatar billede s Nybegynder
26. september 1999 - 20:33 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Igang med egne komponenter

Jeg kan mit ASP. Men jeg vil gerne igang med at lave nogle komponenter.
Hvordan kommer man bedst igang med det?
Jeg har hørt at det skulle være en fordel at starte med at lære noget C/C++.
Avatar billede morpheus Nybegynder
26. september 1999 - 20:57 #1
er der ikke info at finde på http://www.serverobjects.com ?

<//morpheus\\>
Avatar billede s Nybegynder
26. september 1999 - 21:00 #2
Hvad skulle der være der? Jeg kan ikke finde noget...
Avatar billede morpheus Nybegynder
26. september 1999 - 21:01 #3
Så er der nok ikke...:o(

http://netcoders.dk - forum ?
Avatar billede mlykke Nybegynder
26. september 1999 - 21:04 #4
For at lave dine egne komponenter så behøver du ikke nødvendigivs at lærer c/C++ men du kan også bruge fx. Visual Basic som jo ligger forholdsvis tæt på VBScript så hvad med at starte der.

Elelrs så skal du jo bare have compiler osv. og så er det egentligt bare at gå igang.

Der findes en hurtig tutorial som viser dig grundprincipperne på www.netcoders.dk under "Artikler"
Avatar billede paludan Nybegynder
26. september 1999 - 21:34 #5
Lav dem i VB det er nemt og hurtigt !

Du skal blot lave et nyt projekt som er af typen ActiveX DLL.
her kan du begynde med at lave en function som blot sender en variabel tilbage.

Du skal så fra ASP siden (som du plejer) lave en create object af din DLL.
Du kan så kalde din function !

Det var bare lidt hurtige råd !

Du skal selvfølgelig også registrerer din dll, men så er du ogsåå på banen !

Hilsen
Thomas

PS. God arbejdslyst, det er rimeligt at gå igang med !
Avatar billede s Nybegynder
27. september 1999 - 16:59 #6
Okok... det meste af det ved jeg...
Men hvilken version af VB skal man have for at kunne lave de komponenter? det er vist ikke nok med CCR...
Avatar billede ulrik Nybegynder
27. september 1999 - 18:35 #7
paludan ->  Gider du give en eksempel på hvad man kan skrive i dll filen, bare noget meget sipelt.

Og hvad du så skriver på din asp side for at kalde functionen.
Avatar billede mlykke Nybegynder
27. september 1999 - 19:36 #8
Som jeg tidligere skrev så prøv at kigge på den tutorial der ligger på netcoders.dk den forklarer det hele i simple træk...bare kig under "Artikler" på netcoders.dk
Avatar billede asp Nybegynder
28. september 1999 - 01:26 #9
Kig i kategorien "Byg dine egne komponenter" på ActiveServerPages.DKs link sektion. Der skulle være et par atikler at gå i "krig" med.

-> http://www.activeserverpages.dk/links/

Mvh.

Dennis Knappe
info@ActiveServerPages.DK
http://www.ActiveServerPages.DK