Avatar billede mymouse Nybegynder
08. marts 2004 - 09:49 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

mail sendes via true / false

Hej ....

jeg skal have lavet et lille PHP-script der sender en mail når der er blevet registret en ændring eller tilmelding i en database. Jeg vil bruge funktionen mail(), men hvordan får jeg den til selv at sende en mail?

jeg tænkte at starte sådan her:

<?php
mail ("custormer@mailbox.dk", "Ordrebekræftigelse, Tak for din tilmelding);

if(sql_execute($query))
{
function mail();
}

?>

Er det helt forkert? og hvis jeg skal bruge true / false hvordan gør jeg lige det??

Håber der er en der vil hjælpe.

Mymouse
Avatar billede avminarm Juniormester
08. marts 2004 - 10:43 #1
det skal nok nærmere være:

<?php
if(sql_execute($query)){
    mail ("custormer@mailbox.dk", "Ordrebekræftigelse, Tak for din tilmelding);
}
?>

du behøver ikke bruger TRUE/FALSE, du akn selv i en if else sætte en variabel f.eks:
if(isset($envar)){
  $send = "ok";
}else{
  $send = "nix";
}

if($send =="ok"){
  mail(........);
}
Avatar billede avminarm Juniormester
08. marts 2004 - 10:45 #2
hov din mail funktion skal nok være:

mail(("custormer@mailbox.dk", "Ordrebekræftigelse", "Tak for din tilmelding");
Avatar billede mymouse Nybegynder
08. marts 2004 - 12:48 #3
lige for at skære det ud i pap:
skal jeg have det hele med eller enten bruge

<?php
if(sql_execute($query)){
    mail ("custormer@mailbox.dk", "Ordrebekræftigelse, Tak for din tilmelding);
}
?>

eller bruge

if(isset($envar)){
  $send = "ok";
}else{
  $send = "nix";
}

if($send =="ok"){
  mail(........);
}

$send er en variabel, men er det en knap som når den
bliver trykket på så får den mailen sendt afsted fra mig.

Husk at lave et svar aå jeg kan give points til dig.

hilsen Mymouse
Avatar billede avminarm Juniormester
08. marts 2004 - 13:11 #4
du kan sagtens bruge:

<?php
if(sql_execute($query)){
    mail ("custormer@mailbox.dk", "Ordrebekræftigelse", "Tak for din tilmelding");
}
?>

Det andet var mere ment som et eksempel.
Avatar billede mymouse Nybegynder
08. marts 2004 - 13:19 #5
ok så bruger jeg "bare" det korte,

men du skulle vel ikke have lyst til at lave eksembel med TRUE og FALSE.
for jeg ikke finde ud af at sætte det sammen det korte eksempel?
Avatar billede avminarm Juniormester
08. marts 2004 - 13:27 #6
er "sql_execute" en funktion du selv har lavet? for så vil jeg tro at du kan gøre noget ala:

<?php
if(sql_execute($query) == TRUE){
    mail ("custormer@mailbox.dk", "Ordrebekræftigelse", "Tak for din tilmelding");
}
?>
Avatar billede mymouse Nybegynder
08. marts 2004 - 13:38 #7
ja

ok nu tror jeg godt kan finde ud af det....

Mange tak for hjælpen :-)
Avatar billede avminarm Juniormester
08. marts 2004 - 13:41 #8
var så lidt
Avatar billede mymouse Nybegynder
08. marts 2004 - 14:00 #9
Hvorfor kan jeg ikke give dig points????
Trykker accepter og den siger bare at jeg ikke har market noget svar??
Avatar billede avminarm Juniormester
08. marts 2004 - 14:16 #10
du skal markere mit navn ude til venstre - så feltet bliver blåt