Avatar billede assamite Nybegynder
08. marts 2004 - 03:52 Der er 6 kommentarer

Alternativ 2k server til 2003 server migrering

Ok... Jeg kan åbentbart ikke få lov at bruge migration tools til at flytte bruger data fra en win2k server over på en 2003 server. Jeg får følgende fejl når jeg vælger source domain "The network path was not found (error code=53, domain=domænenavn)" og det kan jeg åbentbart ikke komme udenom - har også oprettet gensidig trusts, og de bliver valideret lige inden guiden afslutter, men prøver man af validere efterfølgende kan domænerne ikke finde hinanden (igen).

DERFOR har jeg kørt en adprep /forestprep og /domainprep på 2k serveren (som også kører exchange 2K), og konfigureret den nye 2003 server som DC i det eksisterende domæne og installeret exchange 2003 på den også.

Og det fungerer i princippet ok, domæne brugere vises på begge servere i 'AD domain and users' og jeg kan flytte et par mailboxe uden problemer.

Men nu vil jeg gerne have at den nye 2003 "glemmer" alt om den gamle 2k'er så jeg kan pille den af netværket som den er nu - for altid. Så jeg bl.a. kan få lov til at køre forest og domain i windows 2003 native mode.

...Hvordan gør jeg det? Og det skulle gerne virke perfekt bagefter jo med brugernes filer osv.

phew, mange tak for alt hjælp.
Avatar billede assamite Nybegynder
08. marts 2004 - 05:23 #1
Det kan vel næppe være så simpelt som at slette servren fra 'Domain Controllers' inde i AD?
Avatar billede martinowitz Nybegynder
08. marts 2004 - 09:06 #2
Hejsa

Du kan sagtens slette serveren inde fra AD'et - så vil den være væk for stedse :-)

/Martin
Avatar billede serverservice Praktikant
08. marts 2004 - 14:56 #3
Her er en guide til migrering fra w2k til win2003server.
http://www.petri.co.il/active_directory_migration_tool_usage_w2k_windows_2003.htm
Avatar billede assamite Nybegynder
08. marts 2004 - 17:53 #4
ok, hvis jeg sletter den fra AD'et - hvilken maskine skal jeg så gøre det fra? Er det uvigtigt?

og hvad med DNS server? den gamle er jo primær DNS, vil den nye kunne tage over uden besvær?

og hvad med exchange? der flytter jeg alle postkasser og mapper først, og så sletter exchenge 2000 inde fra 'system manager' ?
Avatar billede assamite Nybegynder
08. marts 2004 - 18:00 #5
dannyboyd, det har jeg forsøgt - jeg får fejlen om at source domain ikke findes :(
Avatar billede serverservice Praktikant
14. september 2004 - 22:21 #6
nå her er et gammelt spm. som jeg vist ikke fik meldt tilbage på - måske fordi jeg ikke kendet det korrekte svar? men hvad blev løsningen?