Avatar billede stoffer Nybegynder
01. februar 2001 - 23:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

CACHING problemer

Hejsa, jeg bruger et xml http komponent på denne måde:

\'## XML PARSER TO URL
Function funcGetUrl(strUrl)

    dim strTemp
    strTemp = \"\"
    dim objXML

    Response.Expires = -1000
    set objXML = Server.CreateObject(\"Microsoft.XMLHTTP\")
    objXML.Open \"GET\", strURL, False
    objXML.send()

    strTemp = objXML.responsetext
    objXML.abort

    funcGetUrl = strTemp

end function

Serveren henter ikke de nyeste data, men cacher de sider der er hentet én gang.
Den skal hente noget hver time, så det er altafgørende at den ikke cacher. Jeg har kigget på selve komponentet, og der er ingen metode der kan modvirke det. Hvad kan jeg gøre her????
Avatar billede disky Nybegynder
02. februar 2001 - 08:22 #1
Nu har jeg ingen anelse om hvad du laver i ovenstående. Men ud fra at du snakker om caching og jeg kan se i koden der er noget med URL, så prøv noget lignende følgende:

Men prøv at sæt diverse http header variabler til timeout, i JSP gør jeg følgende :

response.setDateHeader(\"Expires\", 0);
response.setHeader(\"Pragma\", \"no-cache\");

if (request.getProtocol().equals(\"HTTP/1.1\"))
{
    response.setHeader(\"Cache-Control\", \"no-cache\");
}

Det gør at man på alle tænkelige måder fortæller browseren at den IKKE må cache siderne, det samme for proxy\'erne at vide.

Håber det evt. hjælper
Avatar billede stoffer Nybegynder
05. marts 2001 - 11:44 #2
intet af dette virker desværre...da det ikke er et problem i ASP siderne...men nok nærmere i nogle settings, eller lign. vedr. komponenten..
Avatar billede stoffer Nybegynder
05. marts 2001 - 11:45 #3
spørgsm¨let er også outdatet nu...