Avatar billede johnwies Nybegynder
06. marts 2004 - 14:18 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Få variabler fra htmlside ind i php

Hej eksperter.
Med flg. script ønsker jeg at få værdierne overført til et popupvindue hvor variablerne skal indsættes. popup siden er php.
Det er nok syntaksen der er forkert.
Er der nogen der kan hjælpe.

<script language="JavaScript">
<!--
  function validate(form) {
    //if (form.fornavn.value=="" || form.efternavn.value=="" || form.afdeling.value=="" || form.mailadr.value=="") {
    //  alert('! Udfyld venligst ALLE felterne. Prøv igen !');
    //  form.fornavn.focus();
    //  return (false);
    //}
window.open("bekreft.php?tilmeld=$tilmeld&fornavn=$fornavn&efternavn=$efternavn&afdeling=$afdeling&mailadr=$mailadr",'bekraft','width=630,height=550,left=25,top=75');
    return(true)
  }
//-->
</script>
Avatar billede johnwies Nybegynder
06. marts 2004 - 14:20 #1
Jeg giver gerne flere point hvis det kræves :-)
Avatar billede tefcke Nybegynder
06. marts 2004 - 16:36 #2
Mener du at: $tilmeld, $fornavn, $efternavn, $afdeling og $mailadr skal være det som brugeren har indtastet i formen?
Avatar billede johnwies Nybegynder
06. marts 2004 - 17:06 #3
Ja, De bliver i forvejen sendt til en anden php side hvor de modtages fint. Det er variblerne fornavn efternavn osv. der skal sendes til en side der bekræfter og skriver variablerne.
Avatar billede avminarm Juniormester
06. marts 2004 - 22:11 #4
det er måske et $_POST problem - se: http://www.wagners.dk/php/index.php?op=vis&artikel=6
Avatar billede johnwies Nybegynder
06. marts 2004 - 22:28 #5
Tror ikke det er et $_POST problem. når f.eks.
function validate(form) kan tjekke om værdien, form.efternavn.value == "" , så må værdien for efternavn da også kunne sendes til et
window.open('foo.php?fornavn=*et eller andet*','titel')
Det er så bare hvordan skriver man *et eller andet* ??
Nu har jeg kæmpet med det hele aftenen, er det mon ikke bare ligetil ??
Avatar billede tefcke Nybegynder
07. marts 2004 - 05:41 #6
Kan du ikke bare hive værdierne ud af formen (efter du har valideret dem) inden du åbner vinduet:

window.open("bekreft.php?tilmeld="+form.tilmeld.value+"&fornavn="+form.fornavn.value+"&efternavn="+form.efternavn.value+"&afdeling="+form.afdeling.value+"&mailadr="+form.emailadr.value+",'bekraft','width=630,height=550,left=25,top=75');
Avatar billede johnwies Nybegynder
07. marts 2004 - 11:57 #7
Den kommer med denne fejl: Fejl, documents er ikke defineret. har skrevet det således:
window.open("test.php?tilmeld="+documents.form.tilmeld.value+"&fornavn="+form.fornavn.value+"&efternavn="+form.efternavn.value+"&afdeling="+form.afdeling.value+"&mailadr="+form.mailadr.value+",'test','width=540,height=560,left=25,top=75'");
Avatar billede johnwies Nybegynder
07. marts 2004 - 11:59 #8
Æv, det hele kommer ikke med. Hvad sker der mon. Prøver igen.
window.open("test.php?tilmeld="+documents.form.tilmeld.value+"&fornavn="+form.fornavn.value
+"&efternavn="+form.efternavn.value+"&afdeling="+form.afdeling.value
+"&mailadr="+form.mailadr.value+",'test','width=540,height=560,left=25,top=75'");
Avatar billede tefcke Nybegynder
07. marts 2004 - 12:48 #9
det hedder heller ikke 'documents', men 'document'. Dessuden skal du lige sikre dig at de felter som bliver refereret også eksisterer i din form!
Avatar billede johnwies Nybegynder
07. marts 2004 - 13:47 #10
Nu har jeg skrevet flg.
window.open("test.php?tilmeld="+document.form.tilmeld.value+"&fornavn="+document.form.fornavn.value+"
&efternavn="+document.form.efternavn.value+"&afdeling="
+document.form.afdeling.value+"&mailadr="+document.form.mailadr.value+"
,'test','width=540,height=560,left=25,top=75'");

Den kommer med denne fejl: 'document.form.tilmeld' er null eller ikke et object.
Felterne der refereres til ligger i formen.
Avatar billede johnwies Nybegynder
07. marts 2004 - 14:17 #11
Nu virker det, havde glemt at ligge variablen "tilmeld" ind. Jeg brugte tefcke's eks. Men nu popper vinduet op i fuld størrelse, hvor mon syntaksen er forkert? paster lige:
window.open("test.php?tilmeld="+form.tilmeld.value+"&fornavn="+form.fornavn.value+"
&efternavn="+form.efternavn.value+"&afdeling="+form.afdeling.value+
"&mailadr="+form.mailadr.value+",'test','width=540,height=560,left=25,top=75'");

Er det mon " eller ' der skal bruges, og hvor??
Avatar billede johnwies Nybegynder
07. marts 2004 - 14:17 #12
Håber du er der tefcke, du skal have points hvis dette lykkes :-)
Avatar billede johnwies Nybegynder
07. marts 2004 - 15:02 #13
Nu virker det. der maglede bare en " lige efter det sidste + før ,'test'
tefcke, du skal have dine velfortjente points.
Avatar billede tefcke Nybegynder
07. marts 2004 - 15:20 #14
Hmm tak for points ... eller :)
Avatar billede johnwies Nybegynder
07. marts 2004 - 16:31 #15
Har du fået pointene tefcke ?
Avatar billede tefcke Nybegynder
07. marts 2004 - 16:56 #16
Næh, du gav dem jo til dig selv!
Avatar billede johnwies Nybegynder
07. marts 2004 - 17:34 #17
Så kan jeg ikke finde ud af hvordan jeg gør. please help :-)
Avatar billede tefcke Nybegynder
07. marts 2004 - 21:30 #18
Normalt, hvis der en som har hjulpet dig med at få det til at virke, så beder man om et svar, vedkommende opretter et svar og du accepterer svaret fra vedkommende.

Her er du kommet til at accepterer dit eget svar.
Normalt hvis sådan fejl er sket, så opretter man et nyt spg. i samme kategori med samme point antal, med en reference til det spg. hvor der er sket en fejl. Så kan den som har hjulpet dig få sine point.
Avatar billede johnwies Nybegynder
07. marts 2004 - 21:32 #19
Jeg prøver