Avatar billede effex Nybegynder
01. februar 2001 - 19:14 Der er 3 kommentarer

Ram!

Hvordan kan jeg vide om de ram jeg vil købe passer til min pc...

ps.: jeg har købt 128 mb-sd-ram, - 500 kr. (edbpriser.dk)
og jeg har SD ram i forvejen, men jeg ved ikke om det er de samme, det er det nok ikke, de er ret gamle dem jeg har nu.
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
01. februar 2001 - 19:26 #1
hvis der er sd ram du har i forvegen ,så passer de lige meget hvor gamle de er.
pånær vis det er pin 72 og 128
Avatar billede joern Nybegynder
01. februar 2001 - 20:04 #2
Hej Effex.

Jeg er ellers kun \"abonnent\" på spørgsmål vedr. Visual Basic Programmering, men kigger af nysgerrighed på \"Nyeste Spørgsmål\".

Der findes \"Buffered\" og \"Unbuffered\" SD-ram.  Det \"skæve\" hak (ikke det midterste9 er anbragt lidt anderledes, så de kan ikke sættes i hinandens sokler.  Men jeg tror buffered er et overstået kapitel, så al ny ram er unbuffered.  Noget andet er hvor gammelt dit bundkort er, om det understøtter ram på 128 MB.  Hvis det er 3-4 år gammelt er det ikke sikkert det gør.  Har du manualen?
Man kan udmærket sætte SR-ram moduler af forskellig størrelse ved siden af hinanden, og rækkefølgen er ligegyldig, men hvis din maskine er mærkevare:  Compaq, IBM, Dell o.s.v. kan der være særlige forhold.  Jeg anbefaler altid folk at købe en klone.
Men ellers er det da bare at prøve.  Får du sort skærm, så spiller det ikke sammen.

M.v.h.  Jørn
Avatar billede clinton Nybegynder
02. februar 2001 - 16:20 #3
Du har ingen grund til bekymring! Det VIL passe sammen....Idet du har SD-ram i forvejen!
Det der med forskellige hastigheder på RAM\'en er ligegyldigt...Computeren vil bare indordne sig efter den langsomste!