Avatar billede fragze Juniormester
06. marts 2004 - 01:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Næste nummer i rækken.

Hello there lidt svært at forklare, men jeg har en tabel i min db med en MASSE produkter i, når jeg nu skal adde et nyt produkt så i min varenummer felt skal den selv skrive det næste nummer i rækken, jeg går udfra det er noget value men hvordan det laves ved du måske :) her lidt kode til kvikke :)

Den skal tage det næste tal i rækken itemNr . og sætte ind i dette felt <input type="text" class="input" name="itemNr">

håber det er til at forstå!!!
Avatar billede metza Nybegynder
06. marts 2004 - 01:30 #1
Efter hvad jeg lige kan forstå er itemNr din primær nægle, altså den du bruger unikt.
Hvis dette er tilfældet kan du sætte den til primær og auto_increment i din database og den vil derefter selv stige i værdi hver gang du indsætter noget.
Avatar billede fragze Juniormester
06. marts 2004 - 01:34 #2
Nej jeg har også en itemId og det er den som stiger selv :)
Avatar billede fragze Juniormester
06. marts 2004 - 01:41 #3
har nu lavet det med...

        <?php
$hent = mysql_query("SELECT * FROM items order by itemId DESC LIMIT 0,1") or die ("Kunne ikke vælge felter i database-tabellen");
while($vis = mysql_fetch_array($hent)){
$itemNr = $vis['itemNr'];
?>

VALUE="<?php echo ($itemNr); ?>"

men hvordan kan man så lave + 1 ? :D
Avatar billede fragze Juniormester
06. marts 2004 - 01:45 #4
sådan der virker ren faktisk...!

VALUE="<?php echo ($itemNr +1); ?>"

MEn hvordan gør jeg så hvis jeg har noget foran fx 3x0 ? altså mit vare nummer er 00087 også men denne funktion skriver den så bare 88, hvilket den ikke skal :D
Avatar billede fragze Juniormester
06. marts 2004 - 01:46 #5
det lige meget vi bruger den anden funktion bare med clean tal og ikk 000 foran (:
Avatar billede fragze Juniormester
06. marts 2004 - 01:47 #6
asd