Avatar billede berg Nybegynder
05. marts 2004 - 16:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Deling af array-variabler fra MySQL

Jeg har en index fil, der henter et array af ($result) afhængigt af Id'et, fra en MySQL DB. Nu er problemet at jeg inkluderer en menu fil, som jeg godt kunne tænke mig oxo havde adgang til de værdier scriptet spytter ud! Kan ikke få det til at funke med at connecte til databasen fra menu.php, da den så siger at den ikke kan connecte 2 gange. Hvordan skal jeg så gøre?
Avatar billede detox Nybegynder
05. marts 2004 - 16:11 #1
Hvis du inkluderer 'menu.php' burde den osse have adgang til dit array.
Avatar billede detox Nybegynder
05. marts 2004 - 16:13 #2
Hvis array'et vel og mærke er defineret, når du inkluderer den anden fil.
Avatar billede berg Nybegynder
05. marts 2004 - 16:34 #3
Ja, det funker vist, men så er problemet også at jeg ville have menuen ovre i venstre side, og når jeg så inkluderer filen efter den har hentet dataene, kommer det ikke til at stå side om side.
Avatar billede detox Nybegynder
05. marts 2004 - 16:41 #4
Det er en god idé at samle beregninger ol. i toppen af scriptet og output længere nede. Du burde kunne hente dit array forholdsvist tidligt i scriptet.
Avatar billede berg Nybegynder
05. marts 2004 - 16:49 #5
Okay, det giver god mening... Vil lige prøve det så.
Avatar billede berg Nybegynder
05. marts 2004 - 17:33 #6
Oki... tror det funker nu! Men vil det sige, at bare jeg smider udtrækskoden først i index.php, vil de filer der inkluderes kunne gøre brug af samme variabler, uden ekstra kode?

Tak for det! Gider du poste et svar, så jeg kan give point? :)
Avatar billede detox Nybegynder
06. marts 2004 - 00:23 #7
Jeg tror du har set lyset. Skidt med point jeg har jo ikke rigtig lavet noget ;o)
Avatar billede berg Nybegynder
03. juli 2005 - 20:07 #8
Så lukker jeg