Avatar billede anouar Nybegynder
05. marts 2004 - 15:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Forkert "INSERT"-statement

Hvorfor er "INSERT"-statementet forkert?

På forhånd tak

<%@ Page Language="VB" %>
<%@ import Namespace="System.Data" %>
<%@ import Namespace="System.Data.OleDb" %>
<script runat="server">

    Sub Button1_Click(sender As Object, e As EventArgs)

      Dim conRazviConsult As OleDbConnection
      Dim strInsert As String
      Dim cmdInsert As OleDbCommand

      conRazviConsult = New OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=C:\Raz\Database\RazviConsult.mdb")

      strInsert = "Insert Into Brugere (BrugerNavn, Password) Values ('Kim', 'Larsen')"
      cmdInsert = New OleDbCommand(strInsert, conRazviConsult)
      conRazviConsult.Open()
      cmdInsert.ExecuteNonQuery()
      conRazviConsult.Close()

    End Sub

</script>
Avatar billede keysersoze Guru
05. marts 2004 - 15:29 #1
strInsert = "Insert Into Brugere (BrugerNavn, [Password]) Values ('Kim', 'Larsen')"
Avatar billede anouar Nybegynder
05. marts 2004 - 15:59 #2
Takker, men hvordan får jeg givet point ud til dig?
Avatar billede keysersoze Guru
05. marts 2004 - 16:14 #3
ved at jeg lægger et svar :)
Avatar billede anouar Nybegynder
05. marts 2004 - 16:28 #4
No value given for one or more required parameters. <--- selvom jeg har indtastet værdier i tekstbox'ene
Avatar billede anouar Nybegynder
05. marts 2004 - 16:28 #5
Hov hehe :)
Avatar billede keysersoze Guru
05. marts 2004 - 16:32 #6
er du sikker på de kommer med over i sql'en? normalt burde du godt kunne indsætte "ingenting" i tekstfelter så det lyder underligt...
Avatar billede anouar Nybegynder
05. marts 2004 - 17:01 #7
Sådan her? For så får jeg den fejl-meddelse :(

    Sub Button1_Click(sender As Object, e As EventArgs)

      Dim conRazviConsult As OleDbConnection
      Dim strInsert As String
      Dim cmdInsert As OleDbCommand
      Dim Bnavn, Bpassword As String

      'Bnavn = obTxtBrugerNavn.Text
      'Bpassword = obTxtPassword.Text
      conRazviConsult = New OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=C:\Raz\Database\RazviConsult.mdb")

      strInsert = "Insert Into Brugere (BrugerNavn, [Password]) Values (obTxtBrugerNavn.Text, obTxtPassword.Text)"
      cmdInsert = New OleDbCommand(strInsert, conRazviConsult)
      conRazviConsult.Open()
      cmdInsert.ExecuteNonQuery()
      conRazviConsult.Close()

    End Sub
Avatar billede burningice Nybegynder
05. marts 2004 - 17:40 #8
prøv at skriv din strInsert ud i din Trace for at tjekke hvad den rent faktisk indeholder.
Avatar billede burningice Nybegynder
05. marts 2004 - 17:42 #9
:P blah... hvordan kunne jeg dog overse den fejl.

du mangler jo nogle plinger ('), og i det hele taget skifter du slet ikke mellem text og code... det skal du vist øve dig lidt på

strInsert = String.Format("Insert Into Brugere (BrugerNavn, [Password]) Values ('{0}', '{1}')", obTxtBrugerNavn.Text, obTxtPassword.Text);