Avatar billede smoothj Nybegynder
05. marts 2004 - 13:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Rekursivt gennemløb af træstruktur

Kære d'herrer

Jeg har behov for en stump kode der kan åbne alle forekomster af et bestemt filnavn i alle underkataloger under et givent startkatalog.

Jeg skal bare bruge den rekursive løkke - så skal jeg nok selv få Excel til at ændre i filen. Filen hedder altid det samme, men jeg kan ikke vide i hvilke kataloger den ligger.

Tak

Mvh/

SmoothJ
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
05. marts 2004 - 13:24 #1
Du har en meget fin rutine til dette indbygget i Excel

Nedenstående er taget ud af en sammenhæng, så måske skal der tilrettes.

  With Application.FileSearch
    .NewSearch
    .LookIn = strFolder
    .SearchSubFolders = True
    .Filename = strYear & "*" & conDatExt
    .MatchTextExactly = False
    .Execute
    If .FoundFiles.Count > 0 Then
      For lngFiles = 1 To .FoundFiles.Count
        Application.StatusBar = "Indlæser data årsopgørelse - læser fil nr. " & lngFiles & " af ialt " & .FoundFiles.Count
        Msgbox .FoundFiles(lngFiles)
      Next lngFiles
    Else
      MsgBox strMsg, vbInformation + vbOKOnly, "Ingen data fundet"
    End If
  End With
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
05. marts 2004 - 13:25 #2
Arrayet .FoundFiles(lngFiles) indeholder hele navnet ( sti + navn )
Avatar billede smoothj Nybegynder
05. marts 2004 - 13:43 #3
Det der er helt helt fantastisk

1000 tak

SmoothJ
Avatar billede smoothj Nybegynder
05. marts 2004 - 13:43 #4
Hov jeg kan ikke give dig point før du laver et svar og ikke en kommentar

:o]
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
05. marts 2004 - 13:46 #5
Jamen her er da så et svar :-)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
05. marts 2004 - 14:03 #6
Tak for point  - gad vide hvorfor jeg ikke har fået e-mail om dette
Avatar billede smoothj Nybegynder
05. marts 2004 - 14:17 #7
Til gengæld kan du så måske forælle mig hvorfor den giver mig alle matches og ikke kun eksakte ?

Filen jeg søger på hedder optal.csv, og den giver mig også optal 1.csv. Jeg har prøvet at ændre .MatchTextExactly = False til .MatchTextExactly = True, men det er den sådan set ret kølig over.

??

:o]
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
05. marts 2004 - 14:29 #8
Det lyder lidt underligt - jeg må tilstå at jeg bruger den til at fil alle filer med en bestemt extension og der har jeg ikke oplevet dette
Avatar billede bak Seniormester
05. marts 2004 - 14:46 #9
Har du husket at fjerne stjrnen her

.Filename = strYear & "*" & conDatExt
Avatar billede smoothj Nybegynder
05. marts 2004 - 15:29 #10
Ja prøv at tjekke det nye spørgsmål jeg har oprettet. Det er meget mystisk.

:o]