Avatar billede cgroup Nybegynder
04. marts 2004 - 22:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Wrong parameter count for mysql_query()

Her er mit script:
#!/home/pkcn/php434/bin/php -q
<?
$link = mysql_connect("localhost","pkcn",211076);
mysql_select_db("pkcn_test",$link);
$sql = "SELECT kostplaner.userid, users.created from kostplaner, users where kostplaner.body='' AND kostplaner.userid=users.Id";
$result = mysql_query($sql)or die("QUERY: ".$sql." - MYSQL_ERROR: ".mysql_query());

while($array = mysql_fetch_array($result)){

    $sql = "INSERT INTO waiting_dietplans SET userid='".$array[0]."', created='".$array[1]."', team='0'";
    mysql_query($sql)or die("QUERY: ".$sql." - MYSQL_ERROR: ".mysql_query());
    }
?>
Dette er fejlen jeg får:
<b>Warning</b>:  Wrong parameter count for mysql_query() in <b>/home/pkcn/kp_update.php</b> on line <b>11</b><br />
QUERY: INSERT INTO waiting_dietplans SET userid='53', created='2004-01-25', team='0' - MYSQL_ERROR:

Hvad faen er der galt her ??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. marts 2004 - 22:55 #1
$result = mysql_query($sql)or die("QUERY: ".$sql." - MYSQL_ERROR: ".mysql_error());
Avatar billede squashguy Nybegynder
04. marts 2004 - 22:57 #2
din insert er af forkert syntax

INSERT INTO waiting_dietplans (userid,created,team) VALUES($userid,$created,$team)
Avatar billede cgroup Nybegynder
04. marts 2004 - 23:01 #3
Syntaxen er god nok man kan bruge begge metoder
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. marts 2004 - 23:02 #4
Helt enig, syntaksen er god nok i mysql - og meget kønnere end den "normale" ;)
Avatar billede cgroup Nybegynder
04. marts 2004 - 23:06 #5
Men erik hvad er der galt med queryen - den er vel også god nok eller ??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. marts 2004 - 23:06 #6
se min rettelse 22:55:28
Avatar billede squashguy Nybegynder
04. marts 2004 - 23:11 #7
sorry for that, det virker jo faktisk fremragende; jeg æder min ord :)
Avatar billede cgroup Nybegynder
04. marts 2004 - 23:12 #8
ÅHH FOR SATAN, ja det var flot, det er vist tid til at lægge sig selv iseng for idag - smid et svar
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. marts 2004 - 23:16 #9
Tak, men jeg samler slet ikke på point.
Avatar billede cgroup Nybegynder
04. marts 2004 - 23:25 #10
helt ok