Avatar billede monie Nybegynder
04. marts 2004 - 12:41 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Sættes venstre frame-vindu så den altid har en fast bredde.

Hvordan sættes venstre frame-vindue så den altid har en fast bredde, som jeg bestemmer.
Som det er nu, er venstre sat til 30%, men skal nu værer en fast forudbestemt bredde.
Og resten af pladsen får hojere fram-vindu, hvis bredde selvfølgelig reguleres efter brugeres computer.

Min frame

</head>
<frameset cols="30%,*" framespacing="0" border="false" frameborder="0" >
<frame name="venstre"  frameborder=0  src="menu.htm" marginwidth=30 marginheight=30 scrolling="no"  frameborder=0 name="venstre" target="hovedramme" noresize>
<frame name="hojere" frameborder=0 src="startside.htm" marginwidth=30 marginheight=30 scrolling="auto"  frameborder=0 target="_self" noresize>
<noframes>
<body>

Jeg er ikke rigtig sikker på, at jeg gør det rigtig!
I Venstre menu- vindue forsøger jeg, at sætte "cursor:default"

Se her: www.sunwind.dk/NySunwind/index.htm

Har du et bedere forslag?

/* ListTree + ListMenu */
.ListTree, .ListMenu,
.ListTree ul, .ListMenu ul,
.ListTree li, .ListMenu li {
    margin:0;
    padding:0;
    cursor:pointer;cursor:default; Er dette rigtigt med cursor?

Se min mhalist: www.sunwind.dk/mhalist.css

Report fra en der har testet min hjemmeside.
Her skriver han:
Oplægget er optimeret til 1024*768, jeg har stadig en gammel skærm til 800*600.
Hvordan gør jeg, så også dem med en skærm på 800*600 kan se hjemmesiden korekt.
Noget med at skalering ned??
Har du en løsning på disse spørgsmål, vil det glæde mig meget.

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen
E-mail: mjs at nypost dot dk
04. marts 2004 - 13:05 #1
Skift 30% ud med f.eks. 100
Tallet angiver hvor mange pixels, framen skal være i bredden.
Avatar billede monie Nybegynder
04. marts 2004 - 19:34 #2
Hej Erikjuul
Ok med f.eks. 100 skal der så ikke også stå skrevet pixel bag efter?
Hvad med cursor opsætningen er den rigtigt formuleret?

har været kaldt på arbejde, derfor først svar nu!

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen
Avatar billede monie Nybegynder
05. marts 2004 - 15:40 #3
Mmed venstre musknap ned, kan der trækkes i venstre frame vindu, hvordan fastfryses venstre side?

her er min frame opsætning.
<frameset cols="300,*" framespacing="0" border="false" frameborder="0" >
<frame name="venstre"  frameborder=0  src="menu.htm" marginwidth=30 marginheight=30 scrolling="no"  frameborder=0 name="venstre" target="hovedramme" noresize>
<frame name="hojere" frameborder=0 src="startside.htm" marginwidth=30 marginheight=30 scrolling="auto"  frameborder=0 target="_self" noresize>
<noframes>
<body>

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen

Med
Avatar billede stefmeister Nybegynder
05. marts 2004 - 17:33 #4
Lige en helt anden ting... Hvis man ude i venstre frame markere noget tekst og trække mod højre så rykker teksten sig... altså så noget af teksten står ude hvor man ikke kan læse den...!
05. marts 2004 - 17:38 #5
Tilføj NORESIZE, så kan størrelsen ikke ændres manuelt.

<frame name="venstre"  frameborder=0  src="menu.htm" marginwidth=30 marginheight=30 scrolling="no" NORESIZE
Avatar billede monie Nybegynder
05. marts 2004 - 18:12 #6
Hej Erikjuul

<frame name="venstre"  frameborder=0  src="menu.htm" marginwidth=30 marginheight=30 scrolling="no" NORESIZE

Løste ikke problemmet?
Med venstre musknap ned, kan der stadig trækkes i venstre vindue?

Se her: www.sunwind.dk/NySunwind/index.htm

Mvh
Monie Jacobsen
05. marts 2004 - 19:16 #7
Hvis indholdet kan flyttes inde i framen må det skyldes at indholdet er bredere end framens bredde.
Avatar billede monie Nybegynder
05. marts 2004 - 19:25 #8
Kan man ikke låse venstr frame fulstændig fast?
Har du prøvet på www.sunwind.dk/NySunwind/index.htm
at trække i venstre vindu mod højere!

Mvh
Monie Jacobsen
Avatar billede monie Nybegynder
05. april 2004 - 05:27 #9
Ok