Avatar billede keet Nybegynder
04. marts 2004 - 12:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Random string

Jeg skal have lavet en random string på 10 char.
De skal bestå af a-zA-Z0-9

Findes der en funktion i java der kan det allerede, eller hvordan laver man en sådan?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. marts 2004 - 12:41 #1
Prøv med noget a la:

String s = "ABC...Zabc...z0123456789";
Random rng = new Random();
StringBuffer sb = new StringBuffer("");
for(int i = 0; i < 10; i++) sb.append(s.charAt(rng.nextInt(s.length()));
Avatar billede arne_v Ekspert
04. marts 2004 - 12:51 #2
Jeg havde faktisk dette stykke kode liggende, som ligner meget:

import java.util.Random;

public class PasswordGen {
  public static void main(String[] args) {
      for(int i = 0; i < 10; i++) {
        System.out.println(newpassword(7));
      }
  private final static char[] valid = { 'A', 'B', 'C', '1', '2', '3' };
  private final static Random rng = new Random();
  public static String newpassword(int l) {
      StringBuffer sb = new StringBuffer("");
      for(int i = 0; i < l; i++)  {
        sb.append(valid[rng.nextInt(valid.length)]);
      }
      return sb.toString();
  }
Avatar billede schach Nybegynder
04. marts 2004 - 12:51 #3
tjek dette link - man skal registre sig først. Det skulle være lige til

http://www.mathtools.net/Java/Random_numbers/
Avatar billede schach Nybegynder
04. marts 2004 - 17:46 #4
Hi arne v... hvis det er dig der kalder mig en point fisker, så kan du godt trække det tilbage og lade keet bestemme om han kan bruge linket eller ej!! jeg er lige startet på siden og forsøger bare at hjælp så godt som jeg nu kan... det er ikke det samme som point fiskeri...
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
04. marts 2004 - 21:50 #5
>> scach

Hmmm. Jeg kan ikke se ordet 'pointfisker' i andre indlæg end dit?
Hvad mener du med din sidste kommentar?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. marts 2004 - 22:03 #6
Jeg tror at han henviser til den karma han fik 16:02 ...
Avatar billede arne_v Ekspert
04. marts 2004 - 22:05 #7
Lidt reverse engineering er iøvrigt meget interessant: søg på Google
på "java random" og gæt hvilket link der er nummer 1 på listen.
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
04. marts 2004 - 22:16 #8
He he - Ret interessant iagtagelse :)
Avatar billede arne_v Ekspert
04. marts 2004 - 22:33 #9
Iøvrigt mener jeg at det principielt helt OK at bruge Google til at søge
information, men man forventer normalt at et svar #2 er bedre eller
mere dybdegående end svar #1.
Avatar billede keet Nybegynder
05. marts 2004 - 09:35 #10
arne_v's kode var god... takker
Avatar billede schach Nybegynder
05. marts 2004 - 13:14 #11
Jeg søgte ikke på google. Jeg spurgte min bror der har haft samme problem. Han gav mig linket og jeg postede det! Som sagt er jeg ny i denne sammenhæng og kan godt se det havde været mere passende som en kommentar... learning by trying!