Avatar billede l_otto Nybegynder
04. marts 2004 - 11:56 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

hvorfor får jeg denne fejl?

[TCX][MyODBC]You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'SELECT levnavn, pris, varenummer, DescShort FROM tabel1 UNION A
Avatar billede fennec Nybegynder
04. marts 2004 - 12:00 #1
du kan ikke bruge union på den måde....
"SELECT levnavn, pris, varenummer, DescShort FROM tabel1"
Avatar billede l_otto Nybegynder
04. marts 2004 - 12:00 #2
<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={MySQL};SERVER=&_
"DATABASE=;"
Conn.Open DSN
%>

<%
SQL = "SELECT  t1.varenummer, t1.DescShort, t1.pris, t1.levnavn  "
SQL = SQL & "FROM (SELECT levnavn, pris, varenummer, DescShort FROM tabel1 "
SQL = SQL & "UNION ALL SELECT levnavn, pris, varenummer, DescShort FROM tabel2 "
SQL = SQL & "UNION ALL SELECT levnavn, pris, varenummer, DescShort FROM tabel3) "
SQL = SQL & "as t1, "
SQL = SQL & "(SELECT min(pris) as mpris, varenummer "
SQL = SQL & "FROM (SELECT pris, varenummer FROM tabel1 "
SQL = SQL & "UNION ALL SELECT pris, varenummer FROM tabel2 "
SQL = SQL & "UNION ALL SELECT pris, varenummer FROM tabel3 "
SQL = SQL & ") GROUP BY varenummer) as t2 "
SQL = SQL & "WHERE t1.pris = t2.mpris AND t1.varenummer = t2.varenummer ORDER BY t1.varenummer;"

Set rs = Conn.Execute(SQL)

Response.Write "<table>"
if not rs.EOF then
  Response.Write "<tr>"
  for each f in rs.Fields
    Response.Write "<td>" & f.name & "</td>"
  next
  Response.Write "</tr>"
end if
Response.Write "<tr><td>"
Response.Write rs.GetString (, -1, "</tr><td>", "</td></tr><tr><td>", NBSPACE)
response.write "</table>"
%>
Avatar billede l_otto Nybegynder
04. marts 2004 - 12:01 #3
jeg kunne da det var en access db..?
Avatar billede donfunk Nybegynder
04. marts 2004 - 12:06 #4
Jeg kender ikke til sql .... men kan det ikke være paranteserne i linie 5 og 11 ??  I linie 5 er der en "slutparantes" uden en startparantes  og i linie 11 vender den første parantes forkert.
Avatar billede fennec Nybegynder
04. marts 2004 - 12:06 #5
MySQL understøtter ikke views fuldt ud, så det er sikkert der problemet ligger....
Avatar billede l_otto Nybegynder
04. marts 2004 - 12:09 #6
men det fejler allerede i linie 1 ? med union...
Avatar billede fennec Nybegynder
04. marts 2004 - 12:45 #7
hvilken version af MySQL bruger du???
Union er først med fra 4.0.0
Avatar billede l_otto Nybegynder
04. marts 2004 - 12:49 #8
jamen det ved jeg ikke jeg bruger den på struer.net
Avatar billede fennec Nybegynder
04. marts 2004 - 12:59 #9
struer.net bruger phpMyAdmin til at administrere databaser, her kan du logge på og se hvilken version af MySQL de kører. Ellers kan du jo tage kontakt til dem....
Avatar billede l_otto Nybegynder
08. marts 2004 - 13:41 #10
MySQL 4.0.17.
Avatar billede fennec Nybegynder
08. marts 2004 - 13:48 #11
så er UNION jo understøttet. Jeg vil gætte på at det er dine views der så er problemet (t1 og t2), da MySQL som sagt ikke understøttet views fuldt ud.

Prøv at stille ?'et med din SQL under MySQL katogorien, der er folk der ved hvad der er understøttet, og kan omformulere SQL'en så den virker....
Avatar billede l_otto Nybegynder
09. marts 2004 - 09:27 #12
hvordan gør jeg det ? Prøv at stille ?'et med din SQL under MySQL katogorien
Avatar billede fennec Nybegynder
09. marts 2004 - 10:06 #13
luk dette ? ved at tage point'en selv.

Ude på hovedsiden er den en kategori der hedder Databaser, her er en underkategori der hedder MySQL. Stil det samme ? derinde, men medtag sql'en som du har i din første kommentar.
Avatar billede l_otto Nybegynder
09. marts 2004 - 10:22 #14
nåååår ok herinde i Eksperten.. he jeg troede du mente i Mysql :-)

men vil du ikke lige have de 10 p
Avatar billede fennec Nybegynder
09. marts 2004 - 10:26 #15
nej tak, behold du bare dem....
Avatar billede l_otto Nybegynder
09. marts 2004 - 10:49 #16
ok lukker