Avatar billede c9steen Nybegynder
01. februar 2001 - 13:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Antal argument i onClick=\"...\" ?

Er der nogen begrænsning på, hvor mange og af hvilken type argumenter der kan indlægges i en onClick=\"...\" ?

Jeg er i den situation, at jeg kun kan få max to til at fungere

følgende virker ikke:

<A HREF=\"java script:void(0);\"
onClick=\" parent.funktionsKald(\'Tekst\', tal1, \'nyTekst\'); parent.ramme.location.href=\'nyFil.htm\'; document.location.reload();\">...

idet reload() ikke bliver aktiveret men de to foregående gør..?

men det virker som

<A HREF=\"java script:document.location.reload();\"
onClick=\" parent.funktionsKald(\'Tekst\', tal1, \'nyTekst\'); parent.ramme.location.href=\'nyFil.htm\';\">...

Jeg mangler bare en forklaring og noget forståelse for, hvorfor....?

...og hvad aktiveres først HREF eller onClick.

Evt. løsning skal kunne fungere i NN 4.3+ og i IE 4+
Avatar billede masterblaster Nybegynder
01. februar 2001 - 13:57 #1
prøv ...top.location.reload();\">
Avatar billede c9steen Nybegynder
01. februar 2001 - 14:30 #2
koden skal anvendes som beskrevet...

- men godt forsøgt :-)
Avatar billede jakoba Nybegynder
01. februar 2001 - 14:41 #3
Kunne det være du er kommet til at lave et linieskift efter    \'nyFil.htm\';
Strengen efter onclick= er en javascript streng og skal holde sig på een linie.

Jeg har ikke hørt om at der skulle være nogen begrænsninger.

På den anden side siger du:        parent.location.href=\'nyFil.htm\';
og når du har sagt det er der ikke meget fidus i at reloade en ramme i det frameset der var før    document.location.reload();

Mvh JakobA
Avatar billede c9steen Nybegynder
01. februar 2001 - 15:40 #4
Nope...

Jeg siger parent.ramme.location.href=\'nyFil.htm\'; og det hele står på én lang linie.

Først et funktionskald, derefter genindlæsning af specifik ramme og sluttelig genindlæsning af eget dokument.

:-)
Avatar billede jakoba Nybegynder
01. februar 2001 - 17:09 #5
Så der er 2 (eller flere) rammer i dit frameset.
    <frame name=\"ramme\" .... >
    <frame name=\"noget_andet\" ... >
og din onclick er et sted i \"noget_andet\" rammen. ???

Det burde virke.

Document.location er lidt ufin, den blev afskaffet i javascript V1.3 så måske de nyeste browsere ikke understøtter den.

prøv med    window.location.reload();    istedet.

mvh JakobA

Avatar billede c9steen Nybegynder
01. februar 2001 - 20:03 #6
Jep, det skal virke som du beskriver.

Din model er testet og fundet ikke brugbar - det giver i hvertfald ingen ændring.

...men du har helt ret. Det BURDE virke... :-?

/Steen
Avatar billede jakoba Nybegynder
01. februar 2001 - 21:39 #7
Så er der vel kun  parent.funktionsKald(...)  tilbage. Parametrene kunne tyde på at den er displayorienteret og derfor virker i en eller anden ramme. Er der noget i den der kunne gribe fat i \"noget_andet\" rammen og evt udskyde/forhindre din reload?
Avatar billede c9steen Nybegynder
02. februar 2001 - 07:54 #8
jah. hm.. ?

Det er til en varekurvsfunktion, hvor funktionskaldet opdaterer varekurven og de to efterfølgende location-kald opdaterer siderne med de nye data. Så du kan have fat i noget. Det underlige er, at det ikke gør nogen forskel om jeg skriver

onClick=\" parent.funktionsKald(\'Tekst\', tal1, \'nyTekst\'); parent.ramme.location.href=\'nyFil.htm\'; document.location.reload();\"

eller

onClick=\" parent.funktionsKald(\'Tekst\', tal1, \'nyTekst\'); document.location.reload();
parent.ramme.location.href=\'nyFil.htm\';\"

Altså er det underordnet hvor min document.location.reload() er placeret selvom det hele tiden er den, som volder problemer. Begge dokumenter trækker info fra de samme parametre, som er placeret i parent-rammen.

Såh.. jeg ved ikke lige, hvordan jeg skal håndtere den...
Avatar billede jakoba Nybegynder
02. februar 2001 - 16:41 #9
har du prøvet at flytte de 2 updates ned sidst i  funktionsKald(...)  routinen?
dvs:

function funktionsKald( Tekst, tal, nyTekst, nyfil ){
  ...
  frames.ramme.location.href = nyfil;
  frames.noget_andet.location.reload(true);
}; //end funktionsKald( string, heltal, string, string )

------
eller måske det kunne være nok at sige  document.location.reload(true);
reload vil vist helst have en parameter.

mvh JakobA
Avatar billede c9steen Nybegynder
02. februar 2001 - 20:48 #10
updates er brugerspecifikke og kan derfor ikke sættes i funktionen - så det har jeg ikke forsøgt.

har prøvet med true i reload - det hjælper heller ikke.

/Steen
Avatar billede c9steen Nybegynder
09. januar 2002 - 08:26 #11
Sp. lukkes