Avatar billede timmelimsen Nybegynder
03. marts 2004 - 21:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Combobox problemer

Hej.

Jeg har en Combobox og en Textbox.
Jeg vil gerne overføre det valgte item fra comboboxen til textboxen, hvorefter jeg vil have at comboboxen stiller sig i "nulposition" så der ikke både står "appelsin" i comboboxen og i textboxen.

Her er min kode:

Private Sub frugtComboBox_Click()
    valgtFrugt.Text = frugtComboBox.List(frugtComboBox.ListIndex)
    frugtComboBox.ListIndex = -1
End Sub

Mit problem er, at "frugtComboBox.ListIndex = -1" virker som om at den fyrer rutinen af igen, så at den vælger index -1, som er tomt, og så overfører det tomme felt til textboxen, hvor "appelsin" så bliver slettet.

Har prøvet forskellige events uden held.

Mvh,
Tim.
Avatar billede helmet Nybegynder
03. marts 2004 - 22:09 #1
Du kan vel lave en if sætning omkring det hele, så den kun kører din kode hvis den står i alle andre index end -1.

Private Sub frugtComboBox_Click()
  if frugtComboBox.ListIndex <> -1 then
    valgtFrugt.Text = frugtComboBox.List(frugtComboBox.ListIndex)
    frugtComboBox.ListIndex = -1
  end if
End Sub
Avatar billede timmelimsen Nybegynder
03. marts 2004 - 22:13 #2
Simpelt og effektivt... Helmet to the rescue!
Læg et svar.
Avatar billede helmet Nybegynder
03. marts 2004 - 22:14 #3
Altid rart og hjælpe ;)
Avatar billede timmelimsen Nybegynder
03. marts 2004 - 22:16 #4
Tak!