Avatar billede shylle Nybegynder
03. marts 2004 - 16:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problem med afvikling af .jsp vha. IIS

Jeg prøver at få gang i afvikling af jsp-filer vha. en IIS 6 på en Windows Server 2003.

Jeg har installeret en Tomcat 5.0.19 på maskinen, og jeg vil mene, at denne installation virker, idet jeg kan gå på http://localhost:8080 og se Tomcats startside.

I forbindelse med mapningen mellem Tomcat og IIS har jeg fulgt denne tutorial: http://virtualict.net/support/kb/iis6-Tomcat5-JK2.html

Men jeg har dog ikke held med afvikling af .jsp-filer.

Min jk2.properties-fil ser således ud:
_______________________________________
## THIS FILE MAY BE OVERRIDEN AT RUNTIME. MAKE SURE TOMCAT IS STOPED
## WHEN YOU EDIT THE FILE.

## COMMENTS WILL BE _LOST_

## DOCUMENTATION OF THE FORMAT IN JkMain javadoc.

# Set the desired handler list
# handler.list=apr,request,channelJni
#
# Override the default port for the socketChannel
# channelSocket.port=8019
# Default:
# channelUnix.file=${jkHome}/work/jk2.socket
# Just to check if the the config  is working
# shm.file=${jkHome}/work/jk2.shm

# In order to enable jni use any channelJni directive
# channelJni.disabled = 0
# And one of the following directives:

# apr.jniModeSo=/opt/apache2/modules/mod_jk2.so

# If set to inprocess the mod_jk2 will Register natives itself
# This will enable the starting of the Tomcat from mod_jk2
# apr.jniModeSo=inprocess
_______________________________________
Alt er kommenteret ud, så der står jo ikke rigtig noget...

Sådan ser min workers2.properties-fil ud:
_______________________________________
[shm:]
info=Shared memory file. Required for multiprocess servers
file=D:\Tomcat\5.0\work\jk2.shm
size=1048576

[channel.socket:localhost:8009]
info=Ajp13 worker, connects to tomcat instance using AJP 1.3 protocol
tomcatId=localhost:8009

# define the worker
[ajp13:localhost:8019]

[uri:/jsp-examples/*]
info=JSP examples, map requests for all JSP pages to Tomcat.
context=/jsp-examples

[uri:/servlets-examples/*]
info=Servlet examples, map requests for all servlets to Tomcat.
context=/servlets-examples

# Uri mapping examples - jsp files only
[uri:/*.jsp]
worker=ajp13:localhost:8009
_______________________________________

I registry har jeg sat følgende ind:
_______________________________________
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Apache Software Foundation\Jakarta Isapi Redirector\2.0]
"workersFile"="D:\\Tomcat\\5.0\\conf\\workers2.properties"
"extensionUri"="/jakarta/isapi_redirector2.dll"
"logLevel"="debug"
"serverRoot"="D:\\Tomcat\\5.0\\"
_______________________________________

I IIS'en har jeg oprettet et virtuelt bibliotek ved navn 'jakarta', der peger på biblioteket, der indeholder 'isapi_redirector2.dll'.

I IIS'en har jeg ligeledes lavet et isapi-filter, der peget på 'isapi_redirector2.dll'

Og jeg har også tilføjet en .jsp-extension, der peger på 'isapi_redirector2.dll'

Det var vist det.

Jeg har ingen rigtige idéer til hvad der kan være galt. Alt synes at være korrekt sat op, men afvikling af .jsp-filer er der ingen af :-(

Jeg håber en derude kan hjælpe mig lidt...
Avatar billede arne_v Ekspert
03. marts 2004 - 16:39 #1
Hvilken fejl får du når du forsøger at se en JSP side ?
Avatar billede shylle Nybegynder
03. marts 2004 - 17:27 #2
Den giver mig en 'The page cannot be found', men stien til filen er korrekt nok. Jeg tror den kommer med den side, fordi IIS'en ikke ved hvad den skal bruge til at fortolke .jsp-filer med.
Avatar billede shylle Nybegynder
04. marts 2004 - 12:22 #3
Nu har jeg fundet ud af. Jeg tror der var mange ting galt. Jeg slettede alle spor efter nogle mislykkedes tomcat- og java installationer og fulgte derefter tutorial'en igen. Og nu virker det