Avatar billede peter_bille Nybegynder
03. marts 2004 - 16:32 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Vælge et link til et dokument via en dialogboks

Jeg har ordredatabase, hvor der er et tilhørende dokument til nogle af posterne. Jeg ønsker at kunne indsætte et direkte link til det relevante dokument (på min hd) via en dialogboks, der lader mig vælge dokumentet (filen) på harddisken.

Jeg søger en løsning, som ikke gør det alt for besværligt, at flytte min database (og alle dokumenterne der hører til). Fx forestiller jeg mig, at stien til det enkelte link kunne blive gemt som [sti til den mappe databasen ligger i] +  [/filer/xxx.pdf] således at jeg kan flytte databasen med underliggende fil-mappe UDEN at ødelægge alle links'ne.
Avatar billede jensen363 Forsker
03. marts 2004 - 16:58 #1
Det lyder som om at nedenstående kunne hjælpe dig ;)

http://www.makeiteasy.dk/eksempler/OpenFileDialog.zip
Avatar billede nih Novice
03. marts 2004 - 17:40 #2
hvis du i din db KUN gemmer filnavnet, så kan du generere stien til dokumentet vha denne kode

Function GetCurrentPath() As String
    Dim Pos As Integer, Path As String
    Path = CurrentDb.Name
    Pos = Len(Path)
    Do Until Mid(Path, Pos, 1) = "\"
        Pos = Pos - 1
    Loop
    GetCurrentPath = Left(Path, Pos)
End Function

Denne function vil altid returnere aktuel sti underbibliotek

Reference til DAO
Avatar billede terry Ekspert
03. marts 2004 - 19:52 #3
take a look at this example using the common dialog control(you will very likely need a refercne to this control)

http://home1.stofanet.dk/santhel/Download/Demo Common Dialog.zip
Avatar billede terry Ekspert
03. marts 2004 - 19:53 #4
and Commin Dialog.zip is part of the hyperlink
Avatar billede ferdinand.k Mester
04. marts 2004 - 10:32 #5
læg lige din mail, så får du et eksempel...
04. marts 2004 - 11:03 #6
Hvis du laver en undermappe til den mappe, som databasen ligger i (f.eks. kaldet pdf_filer), så kan du altid nøjes med at gemme filnavnet i en tabel og derefter finde stien til det vha denne sætning:
Currentproject.Path & "\" & [Billednavn].

Dvs at hvis du flytter hele databasemappen, så følger filerne med og systemet fungere stadig.
Avatar billede peter_bille Nybegynder
09. marts 2004 - 12:51 #7
Tak for svarene. Beklager venetiden og min tavshed.
Avatar billede ferdinand.k Mester
09. marts 2004 - 14:59 #8
Peter Bille -> Det var ikke noget du kunne bruge, det jeg sendte dig!?
Avatar billede peter_bille Nybegynder
09. marts 2004 - 15:13 #9
Ferdinand => Jo, der tror jeg. Mit spørgsmål faldt sammen med nogle uventede ting på familiefronten, så jeg må indrømme, at jeg ikke har fået set ret meget på det. Men jeg har gemt svar og dine eksempler og kigger på det om en uge eller to. Jeg bemærkede ikke at du kun havde kommenteret (og ikke svaret) og derfor ikke blev tildelt point. Det skal du selvfølgelig ha'. Jeg poster et indlæg om et øjeblik. Du får point, hvis du svarer.