Avatar billede mason Nybegynder
03. marts 2004 - 14:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kræve CheckBox udfyldt i formular

Jeg har lavet en formular både indeholdende 'TextFields' og 'CheckBoxes'.
Ved hjælp af et javascript kræver jeg visse felter udfyldt af brugeren for overhovedet at kunne "submitte".
Men jeg kan kun kræve 'TextFields' udfyldt. 'CheckBoxes' er den ligeglad med.
Er der nogen som kan hjælpe mig, hvad skal jeg gøre for også at bestemme over 'CheckBoxes'?

Udsnit at mit java script:

function formCheck(formobj){

    //1) Enter name of mandatory fields

    var fieldRequired = Array("NAVN", "ADRESSE", "POSTNR", "BY");

    //2) Enter field description to appear in the dialog box

    var fieldDescription = Array("Navn", "Adresse", "Post nr.", "By");

    //3) Enter dialog message

    var alertMsg = "Venligst udfyld påkrævede felter:\n";
Avatar billede bojohansen Nybegynder
08. marts 2004 - 13:47 #2
Kunne du bruge den til noget ??
Avatar billede mason Nybegynder
15. marts 2004 - 10:07 #3
Hej Bo, beklager det sener svar, men jeg er netop hjemvendt fra ferie.
Jeg har nu downloadet den extension du anbefalede, og det lyder jo alt sammen godt.
Jeg har også prøvet at tilføje behavioren på min form, men det virker ikke optimalt. Den ignorerer det, hvis jeg kræver et felt udfyldt.
Har du arbejdte med det? Hvis du har, kan du måske fortælle mig hvad jeg skal gøre?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
22. juni 2004 - 23:44 #4
Ups, jeg har da vist helt glemt at svare på dette her.

Desværre har jeg ikke brugt den form for validering, bruger næsten altid ServerSide validering da jeg da kan servere en masse forskellige meldinger til brugeren om de fejl de har lavet osv.
Avatar billede mason Nybegynder
17. november 2011 - 18:56 #5
Lukkes.