Avatar billede nzc Nybegynder
03. marts 2004 - 13:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvor mange filer er der i Temporary Internet files?

Hej!

Jeg sidder lige og savner en hurtig metode der kan finde ud af hvor mange filer der er i temporary internet files. Er der en fix måde eller skal man i gang med at tælle alle filerne med en while løkke?

NZC
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
03. marts 2004 - 13:46 #1
Hvis du har stien i en streng, så

int filecount = System.IO.Directory.GetFiles(path, "*.*").Length
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
03. marts 2004 - 13:50 #2
int fileCount = Directory.GetFiles(Environment.GetFolderPath(System.Environment.SpecialFolder.InternetCache)).Length;
Avatar billede nzc Nybegynder
03. marts 2004 - 15:20 #3
superlækker funktion der ellers :)

Bare lidt træls at jeg har 1570 filer i mappen og funktionen siger der kun er 1 :(
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
03. marts 2004 - 15:46 #4
Kig lige på resultatet af Environment.GetFolderPath(System.Environment.SpecialFolder.InternetCache) i forhold til den mappe, du fysisk kigger i
Avatar billede nzc Nybegynder
03. marts 2004 - 18:43 #5
jeg har prøvet at skrive stien direkte men får stadig kun 1 fil. Filen jeg får fat i er desktop.ini som slet ikke befinder sig i mappen sjovt nok. Det virker lidt underligt
Avatar billede e_c Nybegynder
04. marts 2004 - 01:16 #6
Havde samme problem. Jeg fik også kun returneret 1. Mit problem var at sub-directories ikk blev talt med. Men dette løste problemet:

public void NumberOfFiles(string selectedDirectory)
{
foreach ( string dir in Directory.GetDirectories(selectedDirectory) )
  {
  foreach ( string file in Directory.GetFiles(dir,"*.*") )
    {
      files++;
    }
  NumberOfFiles(dir);
  }

public int CountFiles(string selectedDirectory)
{
NumberOfFiles(selectedDirectory);
return files;
}

Håber du ka bruge det.

/E_C
Avatar billede nzc Nybegynder
04. marts 2004 - 10:30 #7
yeah e_c :) det virker sq :)

Men der er en ting der har undret mig. Hvis jeg højreklikker på temp inet files og vælger properties så er der altid en fil mere end hvad metoden siger og laver jeg en søgning på *.* er der lidt flere ??! Der må være et eller andet windows halløj der gør et eller andet der... men sårn er det jo altid

smid endelig svar e_c :)
Avatar billede e_c Nybegynder
04. marts 2004 - 12:12 #8
Har du prøvet med et andet directory? Jeg får godt nok det rigtige antal filer.
/e_c