Avatar billede frossen Nybegynder
03. marts 2004 - 03:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

En slags søge algoritme..

dette er faktisk 2 spørgsmål.. men lidt af det samme...

hvordan laver jeg en algoritme der søger fx. alle mapper på computeren og skriver stien på dem der er tomme, i en memo eller noget.

hvordan får jeg lavet noget hvor jeg kan liste alle resultaterne op men en checkbox eller noget ved siden af så man kan checke dem man nu vil ha slettet.
Avatar billede martinlind Nybegynder
03. marts 2004 - 08:35 #1
denne rutine scaner din disk :

procedure TDiskScanner.ScanFiles( const aPath : String; Subs : Boolean; const L : TStrings );
VAR
  S  : TSearchRec;
  CPath : String;
begin
  Application.ProcessMessages;
  ChDir(aPath);
  GetDir(0,CPath);
  if FindFirst(IncludeTrailingPathDelimiter(CPath)+FMask,faANYFILE,S) = 0 then
  repeat
      if ( S.Attr and faSysFile = 0 ) and ( S.Attr and faDIRECTORY = 0 ) and
        ( S.Attr and faVolumeID = 0 ) and ( S.Name <> '.' ) and ( S.Name <> '..' ) then
      begin
        // Her er filnavn - IncludeTrailingPathDelimiter(CPath)+S.FindData.cFileName
      end;
  until FindNext(S) <> 0;
  FindClose(S);

  if Subs and ( FindFirst('*.*'{FMask},faDIRECTORY,S) = 0 ) then
  repeat
      if ( S.Attr and faDIRECTORY <> 0 ) and ( S.Name <> '.' ) and ( S.Name <> '..' ) then
      begin
        Inc(FLevel);
        ScanFiles(IncludeTrailingPathDelimiter(CPath)+S.Name,Subs,L);
        Dec(FLevel);
        ChDir('..');
      end;
  until FindNext(S) <> 0;
  FindClose(S);
end;
Avatar billede frossen Nybegynder
11. oktober 2004 - 03:21 #2
ikke rigtigt det jeg ledte efter men det er lang tid siden nu og jeg må hellere se at komme af med det åbne spørgsmål når folk ikke svare alligevel :)
Avatar billede frossen Nybegynder
11. oktober 2004 - 03:22 #3
nå ja, og tak for den scan ting.. den fik jeg brug for til noget andet ;)