Avatar billede pokgai Nybegynder
02. marts 2004 - 20:56 Der er 7 kommentarer

HttpWebRequest kan ikke indlæse aspx, jsp og servlet sider?

Har prøvet at fange en web side med fx:

HttpWebRequest webRequest = (HttpWebRequest) WebRequest.Create("http://www.enhjemmeside.html");
            HttpWebResponse webResponse = (HttpWebResponse)webRequest.GetResponse();

            StreamReader streamreader = new StreamReader(webResponse.GetResponseStream(), Encoding.ASCII);

            try
            {
                url = streamreader.ReadToEnd();
                return url;
            }
            catch
            {
                return null;
            }

Det virker fint med almindelige HTML sider, men problemet er hvis det er en aspx eller jsp side så kommer der en exeption!!
Er der en måde at komme uden om det på?
Avatar billede sekhmet_ds Nybegynder
02. marts 2004 - 21:49 #1
Hvilken exception bliver der smidt?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2004 - 22:02 #2
Du mener http://www.domain.dk/dir/fil.html ikke ?

Men ja - en præcis fejl besked ville hjælpe.

Vildt gæt: Encoding.ASCII giver problemer fordi output indeholder
non-ASCII bogstaver. I så fald prøv Encoding.Default eller Encoding.UTF8 !
Avatar billede pokgai Nybegynder
03. marts 2004 - 00:20 #3
Har prøvet med Non-ACII encoding, viker heller ikke...
Det står det er en "System.Net.WebException" og den bliver fanget i Runtime....!!
Avatar billede cms Nybegynder
03. marts 2004 - 11:21 #4
Det kan jo være fordi at den side du prøver at hente genererer en intern server error fx..
Prøv at requeste en side du ved ikke melder fejl - fx http://www.asp.net/forums/Default.aspx
Avatar billede pokgai Nybegynder
03. marts 2004 - 19:20 #5
Jo, du har ret, den generer en internal server error! :-(

Er du nogen måder man kan komme uden om det på, da siden sagtens kan vises på en browser uden at melde fejl?
Avatar billede normann Nybegynder
06. marts 2004 - 20:21 #6
Kan du ikke bare sætte en try - catch blok omkring ?
Avatar billede pokgai Nybegynder
07. marts 2004 - 11:14 #7
Tjo det kunne jeg vel godt, men det vil kun gøre at systemet ikke går ned, men jeg vil stadigvæk gerne have grappet siden, hvilket den stadig ikke kan :-(