Avatar billede madssaw2000 Nybegynder
02. marts 2004 - 19:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lavet flashbanner til link

Jeg har produceret et flashbanner som består af mange små sekvenser og elementer.

Er der en måde hvorpå man kan gøre hele filmen til et link.

Som den ser ud nu er det kun specielt udvalgte elementer der linker.

har prøvet at sætte en <a href> omkring dette, men det virkede selvfølgelig ikke, jo.

<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" width="125" height="250"></a>
  <param name="movie" value="../images/movie.swf">
  <param name="quality" value="high">
  <embed src="../images/movie.swf" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="125" height="250"></embed></object>

Hvordan gøres det?
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
02. marts 2004 - 19:26 #1
Du skal tilføje en knap inde i flashen, som åbner dit link.

Den nemmeste måde er at lave en firkant, der fylder hele din flash og lave den til en knap - ret knappen til, ved at dobbeltklikke på den og hiv keyframe 1 hen i den sidste (hit) framen. På den måde bliver knappen gennemsigtig.

Så går du ud i roden, markerer knappen og skriver

on (press) {
  getURL ("http://www.larsholmgaard.dk");
}

Du skal selvfølgelig lige sætte dit eget link på banneret, i stedet for min adresse... ;-)
Avatar billede madssaw2000 Nybegynder
02. marts 2004 - 19:32 #2
Jeg har et problem med at forstå dette  ->

...og hiv keyframe 1 hen i den sidste (hit) framen. På den måde bliver knappen gennemsigtig.

Så går du ud i roden, markerer knappen og skriver
Avatar billede madssaw2000 Nybegynder
02. marts 2004 - 19:36 #3
Jeg har forstået, hvordan F..... regner man sådan en ud?!?
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
02. marts 2004 - 19:37 #4
Ved at læse manualen? ;-)