Avatar billede ketchup Nybegynder
02. marts 2004 - 14:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

405 GET not supported

Jeg får denne fejl "405 GET not supported" , og kan ikke rigtig løse den. Har prøvet at lave om i koden, men fik så den samme med Post.. Har ikke kunne finde en løsning på nettet, men håber der er en der ved hvad det betyder...
Avatar billede europe Nybegynder
02. marts 2004 - 14:36 #1
Det kunne lyde lidt som om du laver noget alla
<form method="GET" enctype="multipart/form-data">

multipart/form-data understøtter ikke get methode... '
Men det er svært at sige uden noget kode...
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2004 - 14:39 #2
Avatar billede ketchup Nybegynder
02. marts 2004 - 16:33 #3
Til at starte med vil jeg prøve arne_v's løsning, da min kode skulle være i orden. Men ellers prøver jeg at lade jeg se på den bagefter. :-) Jeg går udfra at det er i min JAVA_HOME jeg skal ændere nået, eller er jeg helt galt på den ? min JAVA_HOME ser sådan ud C:\j2sdk1.4.2_03, og hvor finder jeg denne tools.jar ?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2004 - 16:45 #4
Den JAVA_HOME ser OK ud (forudsat at det directory eksisterer).

tools.jar ligger et sted nedenunder, men JAVA_HOME skal pege på
Java SDK root directory.
Avatar billede ketchup Nybegynder
02. marts 2004 - 22:34 #5
Ok, men hvad skal jeg så gøre for at jeg skal kunne køre min servlet ? I kan se min servlet kode her. Det er der fejlen opstår, når jeg køre den.

public void doPost(HttpServletRequest request, HttpServletResponse response) throws ServletException, IOException
  {
      boolean login = false;
      String input = (String)request.getParameter("valg");
      response.setContentType(CONTENT_TYPE);

    while(login == false)
        {
          RequestDispatcher rd = getServletContext().getRequestDispatcher("/Login.jsp");
          rd.forward(request,response);
        }
    while(login == true)
        {
        if(input.equalsIgnoreCase("opret"))
          {
            RequestDispatcher rd = getServletContext().getRequestDispatcher("/BasisSide.jsp");
            rd.forward(request,response);
          }
          else
          {
            RequestDispatcher rd = getServletContext().getRequestDispatcher("/BasisSide.jsp");
            rd.forward(request,response);
          }

Men håber at en af jer, der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre...
Avatar billede arne_v Ekspert
03. marts 2004 - 08:54 #6
Bortset fra at jeg finder det farligt først at lave en setContentType og så
en forward, så ser koden OK ud.
Avatar billede ketchup Nybegynder
03. marts 2004 - 10:41 #7
Ok, men jeg har den sammen fejl :-( Jeg vil så tro, at jeg prøve det som der stå i dit første indlæg (arne_v).. Men kan ikke rigtig se hvad det er jeg skal ændre. Håber at der er en der kan hjælpe, da jeg ikke rigtig kan lave lave nået når min server konstant kommer med den fejl.
Avatar billede ketchup Nybegynder
16. juni 2005 - 11:16 #8
:-)