Avatar billede leif Seniormester
31. januar 2001 - 23:22 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor åbner den et vindue???

Hver gang jeg tænder for min computer åbner den et vindue med mappen C:\\Programmer

Hvorfor gør den det???
Hvordan får jeg den til at stoppe med det???
Avatar billede podata Nybegynder
31. januar 2001 - 23:27 #1
Prøv at se om der ligger en genvej til den i din start mappe, og fjern den.
Avatar billede makse Nybegynder
31. januar 2001 - 23:30 #2
\"Normalt\" åbnes kun vinduer, der var åbnet ved lukning af windows. Altså prøv at lukke vinduet, og genstart. Kommer det stadigvæk efter det, så er svaret fra podata en mulighed.
Avatar billede leif Seniormester
31. januar 2001 - 23:31 #3
Har kigget!!!!!! Det gør der ikke!!!!!!!
Avatar billede leif Seniormester
31. januar 2001 - 23:31 #4
makse >>> Har prøvet i 2 dage nu!!!!
Avatar billede magnus47 Nybegynder
31. januar 2001 - 23:35 #5
hej leif det skyldes nok fuck hvad hedder det
det program der er nede i højre hjørne program det der ikon der ligner et vindue hvor du kan sætte ting til at åbne programmer nå du tænder windows kunne være det
Avatar billede makse Nybegynder
31. januar 2001 - 23:36 #6
Oki. Prøv følgende:
1. Tryk Start
2. Vælg kør
3. Skriv msconfig
4. Vælg fanebladet start
Check i listen om der skulle være henvisninger til C:\\programmer
Avatar billede lassebm Nybegynder
31. januar 2001 - 23:39 #7
okæ! så ligger der en genvej i din regedit som refere til den mappe, som starter den op hver gang!!

gør følgende!
start/kør
skriv \"regedit\" i kør!
gem den fil du har nu i feks. dokument mappen.
søg så på C:\\programmer\\ og afkryds feltet \"find hele strenge\"
slet alle den genveje den finder. (kun dem i højre side, og kun der hvor at der kun står c:\\programmer.

Det skulle virke. Og hver sikker på at du har lavet et backup af din regfil, så du nu har feks. en fil der hedder backup.reg

/Zyphon
Avatar billede leif Seniormester
31. januar 2001 - 23:40 #8
magnus47 >>> Hvis det er Opgavestyring, så kører det ikke.

makse >>> Har prøvet uden held.
Avatar billede leif Seniormester
31. januar 2001 - 23:47 #9
zyphon >>> Har lige prøvet uden held.
Avatar billede makse Nybegynder
31. januar 2001 - 23:56 #10
Sker det også hvis du starter i fejlsikret tilstand?
Prøv at deaktivere Active Desktop i egenskaber for skærm/web.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
01. februar 2001 - 07:24 #11
Hej Leif
Har du evt. 2 mapper i C:/programmer, der minder om hinanden ??? F.eks programfiler og programmer....hvis du har det, ville jeg kopiere den ene over i den anden, og slette den du tømmer!!! Husk at ændre regnøgler på de programmer du flytter......:)
Avatar billede leif Seniormester
01. februar 2001 - 08:11 #12
mr.athlon >>> Jeg har \"Program Files\", \"Programmer\", \"Programmer - Test\", men du mener at jeg så skal smide alt hvad der er i \"Program Files\" og \"Programmer - Test\" eller hva\'????
Avatar billede leif Seniormester
01. februar 2001 - 08:12 #13
makse >>> Den bliver ikke åbnet i fejlsikret tilsatnd. Jeg har hele tiden kørt med deaktiverert Active Desktop.
Avatar billede makse Nybegynder
01. februar 2001 - 08:37 #14
Hvis det ikke sker i fejlsikret tilstand, er det sikkert et program der åbner mappen.
Prøv at bruge Msconfig igen, og deaktiver et program ad gangen.
Eller med Regedit gå til: HKEY_LOCAL_MACHINE\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Run /runonce /runservices og check der.
I filen Win.ini se om der står noget under [windows] Load= eller Run=
Avatar billede leif Seniormester
01. februar 2001 - 08:42 #15
makse >>> Der står \"run=hpfsched\" havd en det er??? Der er det eneste i win.ini i regedit kunne jeg ikke se noget. Vil du prøve at kigge den igennem???
Avatar billede makse Nybegynder
01. februar 2001 - 08:48 #16
Ja tak. Det gør det lidt nemmere. :)
Makse@mail.dk
Avatar billede leif Seniormester
01. februar 2001 - 08:51 #17
Du har ikke ICQ???
Avatar billede makse Nybegynder
01. februar 2001 - 08:52 #18
Jo da: 16186536
Både Win.ini og din Reg.
Avatar billede leif Seniormester
02. februar 2001 - 17:33 #19
makse >>> Takker for hjælpen.