Avatar billede lsp_pj Nybegynder
02. marts 2004 - 09:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problemer med ens feltnavne i flere tabeller

Følgende virker ikke :(

Jeg har en database med 'låste' feltnavne. De kan desværre ikke ændres.

Jeg bruger følgende SQL til at joine et antal tabeller.

SELECT timer.id, timer.TIMERDAG1, timer.TIMERDAG2, timer.TIMERDAG3, timer.TIMERDAG4, timer.TIMERDAG5, timer.TIMERDAG6, timer.TIMERDAG7, timer.ugeid, timer.tekst, ugeoversigt.DATOSTART, ugeoversigt.DATOSLUT, priser_medarb.initialer, priser_medarb.pris FROM timer INNER JOIN ugeoversigt ON timer.ugeid = ugeoversigt.ugeid INNER JOIN priser_medarb ON timer.medarbejdernr = priser_medarb.nr INNER JOIN aa ON aa.kode = aa WHERE SAGSNR = '" & JNR & "' ORDER BY timer.ugeid,medarbejdernr,AA

herefter standard:

Set RS = DataConn.Execute(SQL_query)
IF RS.EOF THEN
ELSE

VAR = RS("TEKST")

END IF

Mit problem er at jeg har 2 feltnavne, der hedder TEKST i to forskellige tabeller. Jeg kan kun få fat i den ene (den forkerte). Jeg kan ikke få det til at virke med f.eks.:
RS("timer.TEKST") - feltnavnet jer er interesseret i står i tabellen 'timer'.

Hvad gør jeg???
Avatar billede fennec Nybegynder
02. marts 2004 - 10:00 #1
select ... timer.TEKST as TEKST1....
Avatar billede fennec Nybegynder
02. marts 2004 - 10:01 #2
du kan så få fat i den med RS("TEKST1")
Avatar billede lsp_pj Nybegynder
02. marts 2004 - 10:10 #3
Kanon!!! Takker !!!
Avatar billede lsp_pj Nybegynder
02. marts 2004 - 10:11 #4
Jeg prøver lige igen...
Avatar billede fennec Nybegynder
02. marts 2004 - 10:18 #5
det var så lidt.
Avatar billede fennec Nybegynder
19. juli 2005 - 09:15 #6
Kan vi få lukket spørgsmålet??
Avatar billede lsp_pj Nybegynder
19. juli 2005 - 09:19 #7
øhhh jaaa
Avatar billede lsp_pj Nybegynder
19. juli 2005 - 09:19 #8
Hvordan f... gør man det. Troede det var nok at acceptere!
Avatar billede fennec Nybegynder
20. juli 2005 - 08:21 #9
Du skal vælge navnet på listen til venstre, og derefter trykke på "accepter" :o)