Avatar billede mettepid Nybegynder
02. marts 2004 - 09:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Makro til indtastning af faste værdier i Word

Jeg har ca. 10 filer, der på en gang skal ændres og efterfølgende skrives ud.

Hvordan laver man en makro der ændrer nogle data i alle Word-filer, på baggrund af en indtastning i en dialogboks, som skal åbne når man sætter "jobbet" igang.

På forhånd tak

Mette
Avatar billede rvm Nybegynder
02. marts 2004 - 22:35 #1
Det er en meget stor mundfuld du er i gang med. Har du programmeret før?

Her er et forslag til rutinen

Lav en funktion, der åbner filerne en efter en
Når filen er åben rettes de ting du vil have rettet f.eks. via søg/erstat
Udskriv filen
Næste fil

Du kan optage at du åbner en fil og søger/erstatter
Avatar billede mettepid Nybegynder
03. marts 2004 - 13:22 #2
Hej
Jeg har opdaget det er en stor mundfuld.
Min chef hænger sig meget i den dialogboks, der skal udfyldes.

Jeg har fået fingre i firmaet Visual Basic for Applications, vil det hjælpe mig eller forvirre mig.

Er der nogle gode redskaber i dette program der kan hjælpe mig?
Avatar billede mettepid Nybegynder
03. marts 2004 - 13:23 #3
Rettelse = firmaets Visual Basic for Applications
Avatar billede rvm Nybegynder
03. marts 2004 - 13:40 #4
Har du programmeret før?
Avatar billede mettepid Nybegynder
03. marts 2004 - 13:44 #5
Ja har programmeret i ASP vb, men aldrig i makroer
Avatar billede rvm Nybegynder
03. marts 2004 - 13:59 #6
Så skal du nok klare det *S* Makroer (VBA) er det samme som VB - bortset fra at VBA kun kan køre i et program, hvor man i VB kan laver sit eget program.

I Word er der noget der hedder en makrooptager. Den kan du bruge til at generere det meste af den kode du skal bruge. Det er også en god måde at lære Words objekmodel at kende.

Når du står i Word, så kan du trykke Alt+F11 -så står du i VBA miljøet. Hvis du har en bog om VBA, så vil det helt klart være en fordel... *S*
Avatar billede mettepid Nybegynder
03. marts 2004 - 14:01 #7
Jeg prøver
Du må gerne lige holde øje de næste par dage om der kommer et makrospørgsmål, så er det nok fra mig, hihi
Du får lige nogle point i forskud...