Avatar billede narkofiske Nybegynder
01. marts 2004 - 21:23 Der er 12 kommentarer

Problemer med: Linksys BEFW11S4

Hey,

Vi har trådløst netværk herhjemme over en Linksys BEFW11S4. Jeg har koblet en actiontech trådløs usb ting til min stationære og den finder med det samme nettet og jeg kan med det samme bruge det. På min Dell inspiron 8600 bærbar er det dog anderledes. Den finder nettet, men vil ikke logge sig på. Jeg ved ikke om jeg skal indstille et eller andet specielt til det?
Avatar billede schristensen Praktikant
01. marts 2004 - 21:25 #1
kører du med kryptering?
Avatar billede narkofiske Nybegynder
01. marts 2004 - 21:31 #2
ikke noget jeg selv har slået til
Avatar billede schristensen Praktikant
01. marts 2004 - 21:36 #3
ok... hvis du dobbelt klikker på ikonet for den trådløse forbindelse i proceslinien, hvad viser den så??
Avatar billede narkofiske Nybegynder
01. marts 2004 - 21:37 #4
hvis jeg prøver at connecte til nettet fra controlprogrammet til dell's wireless netkort skriver den: "En anden trådløs LAN-Enhed kommunikerer med den trådløse LAN-Adapter. For at undgå konflikter har PROset midlertidigt deaktiveret sine profiladministrationsfunktioner"
Avatar billede narkofiske Nybegynder
01. marts 2004 - 21:38 #5
Tilgængelige trådløse netværk:
Linksys

Så kan man tillade at connecte selvom det ikke er sikret.
Avatar billede schristensen Praktikant
01. marts 2004 - 21:41 #6
det skal du bare gøre... den siger at netværket ikke er sikkert fordi du ikke kører med kryptering
Avatar billede narkofiske Nybegynder
01. marts 2004 - 21:43 #7
ja men hvis jeg så trykker der og vil connecte, connecter den alligevel ikke
Avatar billede schristensen Praktikant
01. marts 2004 - 21:51 #8
ok... det lyder underligt. har selv den router, men har ikke haft den slags problemer.... tænker lige lidt over mulighederne.-
Avatar billede kenp Novice
01. marts 2004 - 22:35 #9
start med at slå det inbyggede windows konfigurations program fra! for hvis både det og så det som passer til kortet forsøger at forbinde så er der jo en konflikt.
Avatar billede narkofiske Nybegynder
04. marts 2004 - 13:05 #10
plejer at virke
Avatar billede narkofiske Nybegynder
04. marts 2004 - 13:06 #11
jeg har været på masser af andre trådløse net, det er kun herhjemme at det ikke virker som det skal
Avatar billede narkofiske Nybegynder
04. marts 2004 - 13:56 #12
Jeg fik løst problemet selv... Det havde noget at gøre med preamble type. Aner ikke hvad det betyder, men ved at ændre preamble type til long.. virkede det :)... anyway schristen får de point idet han prøvede at hjælp, tak ;D