Avatar billede timmelimsen Nybegynder
01. marts 2004 - 19:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sende variabler til webside

Hej.

Jeg har et phpscript der opdaterer en database, og ønsker at requeste det script med variabler fra min applikation, og måske endda få noget tilbage (evt. læse outputtet af scriptet).

Gerne i "baggrunden", så at man ikke nødvendigvis skal se et browservindue.

Hvilken funktion eller objekt skal jeg bruge til dette?

Jeg søger noget lignende Flash´s LoadVars.sendAndLoad() objekt, der håndterer dette problem ret elegant.

Det ville også være godt hvis jeg kunne tjekke om klienten er online.

Mvh,
Tim.
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2004 - 20:06 #1
Du kan godt kalde en webside i Visual Basic men jeg tror ikke du kan få noget tilbage. Kunne du ikke indbygge dit script i din applikation istedet?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. marts 2004 - 20:06 #2
Du skal nok ha' fat i Winsock komponenten.. søg på "winsock" på Planet Source Code:
http://www.planet-source-code.com/vb/default.asp?lngWId=1
Avatar billede timmelimsen Nybegynder
01. marts 2004 - 20:26 #4
Med winsock, skal man så connecte via en port til en server, eller kan jeg godt requeste f.eks phpscripts?
Har haft kigget på winsock før, og klassificerede det umiddelbart som noget man bruger til chats og multiuser applikationer, eller noget hvor der er en anden applikation der lytter på en server...

Er det 100% at det er det jeg skal give mig i kast med... hvad er det her wininet som jeg også har faldet over?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. marts 2004 - 22:12 #5
"winint"? Jeg ved at der er noget der vist nok hedder "Microsoft Internet Control" (Inet).. det kan man hente data (f.eks. sider) ned med..

Det samme kan man med winsock.. du henter siden ned, som du ville med en almindelig browser.. så har du de data siden (og scriptet har genereret) indholdte, og du kan arbejde med dem som du vil..

Man ser ikke et browser vindue, når man bruger Winsock eller Inet..
Jeg ved at winsock kan poste.. ved ikke om inet også kan.. men det tror jeg at den kan..
Poste = sende data til serveren
Avatar billede timmelimsen Nybegynder
02. marts 2004 - 17:46 #6
Ja, du har ret...Microsoft Internet Control er lige sagen.
Såre simpelt:

Inet1.URL = "www.test.dk"
Text1.Text = Inet1.OpenURL

Tak.
Smid et svar!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. marts 2004 - 18:00 #7
OK :)
Avatar billede timmelimsen Nybegynder
02. marts 2004 - 22:04 #8
Takker
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. marts 2004 - 22:27 #9
Takker for points.