Avatar billede butcher Nybegynder
01. marts 2004 - 16:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Undgå brug af <p>, men brug <br>

Sidder her med frontpage 2003 som skal bruges til en person der har nada html kode forstand, så derfor var Frontpages wysiwyg fint for ham.

Men det er bare det problem at når der laves et linieskift i frontpage, vil den bruge <p> . f.eks. jeg har:

"<BR>
                Se hvad man kan lave det er rigtigt let
                    <BR>
                    Sådan er frontpage ganske smart for nybegyndere<br>"

Hvis jeg så vil smide en linie ind i det hele og skrive: Se bare her, vil den smide det ind i <p> så det altså ser sådan ud:

"
<BR>
                Se hvad man kan lave det er rigtigt let
            <p>Se bare her</p>
            <p>Sådan er frontpage ganske smart for nybegyndere</p><br>"

De der forbandet <p> laver dobbelt linie skift og ødelægger designet, hvordan indstiller jeg Frontpage til KUN at bruge <br> og ikke <p></p>
01. marts 2004 - 16:47 #1
Brug Shift-Enter i stedet for Enter, så indsættes <br>.
Avatar billede nakita Nybegynder
01. marts 2004 - 17:22 #2
Jeg bruger altid shift+enter, da jeg synes at det giver et pænere udseende. Det er kun hvis jeg evt. skal centrere en overskrift, at jeg bruger <p> - også kaldet "hårdt linjeskift".
Avatar billede butcher Nybegynder
01. marts 2004 - 18:04 #3
Jamen det virker jo fint, mange tak, men så vil jeg høre om man kunne fixe så den gjorde det ved tryk på enter, og at man ikke skulle trykke shift+enter, det vil være smartest :)
01. marts 2004 - 18:24 #4
Tror desværre ikke det kan lade sig gøre.
Avatar billede butcher Nybegynder
02. marts 2004 - 15:48 #5
Måske man kan via noget macro... hmmm nå men tak for svaret anyway lige hvad jeg skulle bruge.