Avatar billede aggie Nybegynder
01. marts 2004 - 16:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

'lock' af specifik hukommelses addresse?

Er det muligt at 'spærre' en specifik hukommelses addresse (e.g. 0x0875b504,0xfffffffc), således at andre programmer ikke kan få tilgang til den?

Jeg spørger fordi jeg har en dårlig ram klods og er møg fattig, så jeg vil ikke gerne smide den væk, men under windows er der ingen mulighed for at forhindre at en enkelt addresse bliver skrevet/læst, så jeg tænkte at hvis man kunne 'allokere' den, uden selv at læse/skrive til den, kunne man tvinge andre programmer uden om den?

Jeg håber spørgsmålet giver mening, jeg er ikke den skarpeste c++ kniv i skuffen..

- aggie
Avatar billede segmose Nybegynder
01. marts 2004 - 16:44 #1
Det er muligt du kunne skrive en device driver der reservere adressen, ellers i win98 kunne en TSR (terminate stay resident) client gøre det.
Avatar billede aggie Nybegynder
01. marts 2004 - 20:27 #2
hmm, men kan man ikke bygge noget småt og beskit der f.eks. kører som service eller ligger i task bar?

jeg forestiller mig et program der reserverer addressen, men aldrig bruger den - jeg kan godt selv finde ud af at holde liv i det, så det forbliver aktivt, men er der i C++ en måde at allokere ram direkte på addressen? (noget lignende malloc)?
Avatar billede aggie Nybegynder
23. august 2007 - 15:55 #3
jeg endte med at smide klodsen væk, lukker spgsm.