Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
01. marts 2004 - 16:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

textbox kan ikke editeres efter upsize

Hello

Har upsized en access database til sql server og .adp og kan nu ikke editere textboxe, der i .mdb filen før upsize kunne editerers.
property'en locked er stadig No...
Nogle der har et bud på hvorfor?

mikkel
01. marts 2004 - 21:40 #1
Er der en primærnøgle på tabellen på SQLserveren? Hvis ikke, kan den af og til ikke redigeres i Access.
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
02. marts 2004 - 11:03 #2
Hej Thomas
Alle tabellerne som indgår i formen har primærnøgler og de havde det også før upsize...
Men hvis tilfældet var at en af dem ikke havde en primærnøgle, ville alle tabeller som indgår i en given Query så blive read-only?

mikkel
02. marts 2004 - 11:08 #3
hmm, der må jeg blive dig svar skyldig. Det afhænger vist af hvordan queryen er lavet. Jeg har ikke beskæftiget mig så meget med den problematik (da man jo altid har primærnøgle på sine tabeller :)
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
02. marts 2004 - 11:12 #4
præcis ;-) men tak for inputtet
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
03. marts 2004 - 18:10 #5
Problemet er nu løst.
Det bestod i at record sourcen på formen var en stored procedure og recordset type var et updatable snapshot. Det betyder at access ikke ved en meter om hvad den skal opdatere og derfor laver alle controls read only.
En mere uddybende tråd om det findes her:
http://www.utteraccess.com/forums/showflat.php?Cat=&Board=AxxessXP&Number=404486&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1