Avatar billede gichael3257 Nybegynder
01. marts 2004 - 14:06 Der er 11 kommentarer

Automatisk Office 2000 Installation

Hej

Jeg har fået lidt problemer med et projekt.

Jeg kunne godt tænkte mig at de personer som logger ind på mit domain, får installeret Office 2000, hvis ikke det er installeret. Hvordan gør jeg dette?

Mvh Michael
Avatar billede mcse_henrik Nybegynder
01. marts 2004 - 14:15 #1
det kan du gøre med en GPO.
Avatar billede serverservice Praktikant
01. marts 2004 - 14:23 #2
Du gør det i group policy - software- new package. Så browser du til din msi.fil og vælger (assign/publish)
Du kan konfigurere din installation og vælge hvilket skal installeres med en vedhæftet .mst fil.
Avatar billede gichael3257 Nybegynder
01. marts 2004 - 14:34 #3
Lyder godt.. Desværre må jeg lige have den i en idiot sikker gennemgang, hvis nogen har lyst til at skrive det. :)

Mvh Michael
Avatar billede mcse_henrik Nybegynder
01. marts 2004 - 14:35 #4
dannyboyd: hvordan laver du den der .mst fil så programmet ved hvad der skal installeres og hvorhenne??
Avatar billede serverservice Praktikant
01. marts 2004 - 14:42 #5
1. Du gør det i group policy - software- new package. Så browser du til din msi.fil og vælger :assign
2. Du downloader Office resource kit fra microsoft. Så kører du bare mst wizarden og peger på din msi.fil og vælger hvilke der skal installeres.
I group policy software - new package: her skal du tilføje din mst.fil til pakken
vender tilbage hvis jeg finder et link
Avatar billede mcse_henrik Nybegynder
01. marts 2004 - 14:45 #6
den er her på siden: http://beqiraj.com/office/2000/ork/
Avatar billede serverservice Praktikant
01. marts 2004 - 14:46 #7
Den er her under oofice res. kit. Jeg mener du skal køre den som hedder custom installation wizard.
http://www.microsoft.com/office/ork/2000/appndx/toolbox.htm#orktools
ellers bare spørg
Avatar billede no_stress Nybegynder
01. marts 2004 - 19:38 #8
Engang var der en dansk vejledning på www.svein.dk til at lave *.mst, men den side ser ud til at være nede lige nu, eller også er den lukket
Avatar billede serverservice Praktikant
01. marts 2004 - 21:46 #9
Skal vi ikke lade spørgeren komme til nu?
Avatar billede gichael3257 Nybegynder
01. marts 2004 - 22:39 #10
Så kører det.. Mange tak for hjælpen

Mvh Michael
Avatar billede serverservice Praktikant
01. marts 2004 - 22:42 #11
jeg må vist helre lægge et svar?