Avatar billede meilby Nybegynder
01. marts 2004 - 13:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Modtag parameter til Dialog

I et consol program har man argv[] i main functionen til at kan modtage parameter med når programmet startes. Findes der noget tilsvarende til når man køre Dialog baseret. Jeg bruger MS VC++ 6.0 ?
Avatar billede jpk Nybegynder
01. marts 2004 - 13:50 #1
Er det en MFC app?

I så fald skal du bruge CWinApp::OnDDECommand.
Avatar billede meilby Nybegynder
01. marts 2004 - 14:19 #2
Ja det er MFC, har lige prøvet det du har skrevet men den kommer ikke ind i OnDDECommand selvom jeg har oprettet en genvej til programmet og lagt en parameter efter og så lavet en messagebox inde i OnDDECommand som skulle udskrive parameteren
Avatar billede jpk Nybegynder
01. marts 2004 - 14:24 #3
Du kan også vælge at kalde ParseCommandLine i din app's InitInstance funktion
Avatar billede meilby Nybegynder
01. marts 2004 - 14:38 #4
hmm ParseCommandLine er en void og vil have en CCommandLineInfo, hvordan kan jge få fat på parameteren på den måde ?
Avatar billede jpk Nybegynder
01. marts 2004 - 14:41 #5
CCommandLineInfo cmdInfo;
ParseCommandLine(cmdInfo);
Avatar billede meilby Nybegynder
01. marts 2004 - 14:49 #6
Ja det har jeg også prøvet men ParseCommandLine returnere jo ingenting, så der sker ikke en meter når man køre den funktion. Så hvordan får jeg fat på det der bliver givet i parameter til programmet ?
Avatar billede jpk Nybegynder
01. marts 2004 - 14:58 #7
Jo, funktionen udfylder CCommandLineInfo objektets attributter
Hvis du vil lave en mere avanceret parsning, kan du nadarve fra CCommandLineInfo og override ParseParam funktionen.

Hvis du vil have indputtet råt, kan du bruge CWinApp's m_lpCmdLine member, men det er ikke særlig objektorienteret...
Avatar billede meilby Nybegynder
10. august 2004 - 11:35 #8
Den nemmeste måde jeg fandt er sådan her
CString cmd(AfxGetApp()->m_lpCmdLine);
lukker spørgsmålet