Avatar billede steenotto Nybegynder
01. marts 2004 - 12:23 Der er 5 kommentarer

bundkort til musik PC

hej , jeg er ved at bygge en PC der udelukkende skal bruges til musik,, men jeg er lidt i tvivl om bundkortet det skal helst være uden onboard lydkort. jeg har fået anbefalet et Asus p4p 800 deluxe , jeg ved at asus laver gode bundkort kan i anbefale et til en musik pc
Avatar billede anuseren Nybegynder
01. marts 2004 - 12:45 #1
vælg det billigeste bundkort du kan finde...?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
01. marts 2004 - 12:51 #2
hvis jeg var dig ville jeg gøre som anuseren siger, vælg det absolut billigste bundkort cpu, gfx kort og netkort, også vælg et audigy 2 platin eller sådan noget som lydkort....
Avatar billede zhark Nybegynder
01. marts 2004 - 13:08 #3
Nu er "musik" jo sådan et lidt flydende begreb, for hvis du vil bruge det til noder osv. altså faktisk lave musik (har ikke begreb om dette) - men har en svoger der "gør i den slags" og så er det mig bekendt ikke sagen med det billigste, snarere tvært imod :)
Avatar billede truelz Nybegynder
01. marts 2004 - 13:11 #4
Tja, det billigste til en vis grad som sagt ovenfor. Men hvilken prisklasse er det du tænker dig? 2000,-? 5000,-? 15000,-? Hvor mange spor går du og drømmer om?
Hvis du ofrer mange penge på et lydkort, vil det nok være en god idé at købe et bundkort med SCSI eller som minimum RAID, da det ellers kan blive et problem for diskene at levere/optage f.eks. 2x8 spor med lyd på en gang.
Men overvej evt. Abit, der kan du så vidt jeg husker få et udmærket bundkort med RAID for 1200,-
Avatar billede zhark Nybegynder
01. marts 2004 - 13:17 #5
Ang. "lyd on board" synes jeg ikke du bør lade dette betyde noget som helst, idet man jo bare deaktiverer dette i bios og sætter et andet (bedre) i. Stort set alle har lyd on board og det er nærmest en gratis (fornøjelse), kan "man" klare sig med det er det jo OK, mellers så... ja det var det :)