Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
01. marts 2004 - 10:27 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Kan man fange Caption af Tab??

Hvis jeg trykker på et faneblad, kan man så fange HVAD der er jeg trykker på?

Eks: der er to faneblad: KØB og SALG.... trykker jeg på KØB, kan man så fange hvad der er valgt???
Avatar billede martin_moth Mester
01. marts 2004 - 10:51 #1
Er der ikke en _Visible eller _Activated eller lignende der bliver triggeret, når der klikkes på et faneblad?

Bare ideer, har ikke brugt det selv.
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
01. marts 2004 - 10:54 #2
nope....

Jeg bruger bare knapper istedet for...

Så jeg lukker bare igen...
Avatar billede trik Nybegynder
13. marts 2004 - 16:27 #3
Det kan sagtens lade sig gøre. Nu har jeg brugt det komponent der hedder
"Microsoft Tabbed Dialog Control 6.0".

Hvis du for eksempel (som du selv forelægger), opretter 2 tabs kaldet "Køb", og "Salg", så når du trykker på et tab, kan du "fange" teksten på tabbet.

Denne kode aktiveres ved et enkelt-tryk på en tab:

Private Sub SSTab1_Click(PreviousTab As Integer)
  MsgBox SSTab1.Caption
End Sub
Avatar billede trik Nybegynder
13. marts 2004 - 16:29 #4
Desuden kan du også benytte koden "SSTab1.Tab", hvilket retunere et tal, som indikere hvilket faneblad (tab), der er valgt. D.v.s. ved retunering af tallet 1, er 2. faneblad valgt.
Avatar billede trik Nybegynder
13. marts 2004 - 16:33 #5
Hvis du for eksempel vælger at bruge SSTab1.Tab koden, kan du eksempelvis bruge "Select Case" syntaxen:

Private Sub SSTab1_Click(PreviousTab As Integer)

  Select Case SSTab1.Tab
    Case 0  'Fane 1

    Case 1  'Fane 2

    Case 2  'Fane 3

    ' ......

  End Select
End Sub

Men her har du så fået et par af mine bud. Håber de kan bruges... :)
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
23. marts 2004 - 09:22 #6
Bruger knapper istedet for... men takker alligevel