Avatar billede dl74 Nybegynder
01. marts 2004 - 10:01 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Sqlplus logon og kommando på samme linje

Hvordan connecter jeg med sqlplus til min db og fyrer en sql sætning af i samme linje, uden brug af en .sql fil ?

Altså ikke sådan:
                  sqlplus bruger/pass@db @fyrdenaf.sql
Nærmere noget i denne retning (bortset fra syntaks er forkert):
                  sqlplus bruger/pass@db "alter user bruger
                  identified by hemmeligt_password"
Avatar billede teepee Nybegynder
01. marts 2004 - 11:00 #1
Kan du ikke lave en standard fil som laver en execute immediate af første parameter til filen?
Avatar billede dl74 Nybegynder
01. marts 2004 - 11:22 #2
Nej, det tror jeg ikke for sqlplus kaldes fra et andet program som tager brugernavn og password som parametre og krypterer passwordet.
Sådan noget i denne stil :
c:\passcrypter.exe brugernavn aGVtbWVsaWd0cGFzc3dvc C:\Programmer\oracle\database\ bin\SQLPLUS.EXE -s $1/$2@database @c:\lf221\alter_user %$1 %$2

Problemet er at filen jeg her henviser til (alter_user.sql) får sendt passwordet som en parameter af sqlplus (som fik den fra passcrypter) og da jeg ikke kan sikre adgangen til filen kan man i teorien få adgang til samtlige brugeres password. Ved at åbne filen og printe værdien af $2 parametren til skærm...
Avatar billede larildsen Nybegynder
16. marts 2004 - 23:11 #3
Hvorfor så ikke bare lave en stored procedure, der tager de argumenter du vil have og fyrer det sql af du vil have ?
Avatar billede dl74 Nybegynder
17. marts 2004 - 07:59 #4
Fordi det ikke er det jeg har brug for ! Man må ikke kunne se hvad der står i kaldet ved at åbne filen som kaldes eller proceduren for den sags skyld. Men anyways jeg har fundet en anden løsning, så jeg lukker sagen.