Avatar billede lionmedia Nybegynder
29. februar 2004 - 23:25 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

problemer med subdomain script

Hej,

Jeg roder med subdomains og kan til dels få det til at virke i frames, hvad jeg ikke ønsker da subs så bliver vist med en horisontal scrollbar.

hvis jeg sætter $use_frames = "no"; kommer jeg godt nok til siden jeg ønsker men bliver vist normalt i adressen linien.

eks. Jeg taster http://thomas.e-blog.dk - hvorefter den automatisk springer til http://e-blog.dk/thomas/

Her er min index.php i roden;

<?
#####################################################################
#  Subdomains 0,51
#  Released under the terms of the GNU General Public License.
#  Please refer to the README file for more information.
#####################################################################

#  PLEASE EDIT THE FOLLOWING VARIABLES:
#####################################################################

# Your domain name. NO "www." IN FRONT OF IT. NO SLASHES ("/").
# Just the actual domain name, i.e. "yourdomain.com"

$domain = "e-blog.dk";

# The default page that the visitors should be redirected to if
# they don't request a sub domain or they request a non-existing
# sub domain. This page could be named "welcome.html",
# "front_page.html" or something similar. The page should be
# located in your document root. If you can view the page by
# entering "http://yourdomain.com/welcome.html" in your browser,
# then it is located in the document root.

$default_page = "start.php";

# Do you want to use frames?
$use_frames = "no";

#####################################################################
#  THAT'S IT! NO MORE EDITING NECESSARY.
#####################################################################

$underdomaene = $_SERVER['HTTP_HOST'];
$underdomaene = eregi_replace("\.".$domain, "", $underdomaene);
$underdomaene = eregi_replace("www\.", "", $underdomaene);
$underdomaene = strtolower($underdomaene);

# If the sub domain is the name of a directory in the document root...
if (is_dir("$_SERVER[DOCUMENT_ROOT]/$underdomaene")) {
    # The frames version:
    if ($use_frames == "yes") {
        echo "<html><head><title>e-blog :: online journal :: Thomas</title>\n\n";
        echo "<!---------------------------------------------------------------------\n";
        echo "  The sub domains at $domain were created using\n";
        echo "  the PHP script \"Subdomains\"\n";
        echo "---------------------------------------------------------------------->\n\n";
        echo "</head>\n\n\n\n";
        echo "<frameset cols='100%' frameborder='no' border='0' framespacing='0'>\n";
        echo "<frame src=http://$domain/$underdomaene>\n";
        echo "<noframes>\n";
        echo "<body bgcolor=black link=silver alink=black vlink=gray>\n";
        echo "<font face=helvetica color=white><center>\n";
        echo "This page uses frames, but it seems that your browser does not support this feature.\n";
        echo "To move on, click here:<br><a href=http://$domain/$underdomaene>$domain/$underdomaene</a>\n";
        echo "</center></font>\n";
        echo "</body>\n";
        echo "</noframes>\n";
        echo "</frameset></html>\n";
    }

    # The non-frames version:
    else {
        header("Location: http://$domain/$underdomaene");
    }

# If the sub domain is NOT the name of a directory in the document root...
else {
    if (!$_SERVER['REQUEST_URI'] || $_SERVER['REQUEST_URI'] == "/") {
        include("$_SERVER[DOCUMENT_ROOT]/$default_page");
    }
    else {
        header("Location: http://$domain$_SERVER[REQUEST_URI]");
    }
?>

Hvad gør jeg galt?

Med venlig hilsen,
Thomas Løvring
Avatar billede jakoba Nybegynder
29. februar 2004 - 23:27 #1
prøv at læse dit spørgsmål igen. Kan DU forstå hvad du mener ?
Avatar billede lionmedia Nybegynder
29. februar 2004 - 23:31 #2
Var det kryptisk? Kommer sig nok lidt af at jeg ikke rigtig ved hvad jeg gør galt, og derved ikke hvad jeg skal spørge om..

Min index fil i roden er som koden jeg skrev.

har en mappe[thomas] med endnu en index fil.

Jeg ønsker at man skal kunne gå til thomas.e-blog.dk UDEN at den i adresselinien selv springer tilbage til e-blog.dk/thomas/

Forklarer jeg mig tydeligt nok? Ellers er jeg ked af det..
Avatar billede leif Seniormester
29. februar 2004 - 23:50 #3
Så sæt use_frames til yes !
Avatar billede lionmedia Nybegynder
29. februar 2004 - 23:59 #4
Citere lige mig selv "Jeg roder med subdomains og kan til dels få det til at virke i frames, hvad jeg ikke ønsker da subs så bliver vist med en horisontal scrollbar."

- Jeg vil helst undgå frames, da den viser subdomain med en irrirterende horisontal scrollbar.. HVIS du ved hvordan jeg komemr den til livs, kan jeg også bruge den løsning
Avatar billede lionmedia Nybegynder
10. april 2004 - 05:58 #5
lukker
Avatar billede lionmedia Nybegynder
06. maj 2004 - 20:05 #6
lukker