Avatar billede johnson Nybegynder
31. januar 2001 - 18:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Autoload i frames

Er det muligt at man på en side, kan lægge ind at den når den er åben skal åbne ?.htm i frame 1 og ?.htm i frame 2. Jeg kunne forestille mig at det er et stump kode der lægges ind øverst i den frame der lige er loadet, en slags autoexecute af html filer defineret på bestemte frames.
/Johnson
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. januar 2001 - 19:55 #1
Jeg tror ikke helt jeg forstår, er det sådan noget:
<html>
<head>
<title> </title>
</head>
<frameset cols=\"190,*\" FRAMEBORDER=\"NO\" BORDER=\"1\">
    <frame resize=\"no\" scrolling=\"auto\" name=\"LinkPage\" src=\"dinHTMLfil1.html\" marginwidth=\"0\">
    <frame scrolling=\"auto\" name=\"MainPage\" src=\"dinHTMLside2.html\">
    <noframes>
    </noframes>
</frameset>
</html>
Avatar billede johnson Nybegynder
31. januar 2001 - 20:17 #2
Ja lidt af det, men ikke helt. Det jeg har er eks. 4 frames med 4 html dokumenter i. Når jeg klikker på et link i frame1 ønsker jeg at frame1 skifter til den link jeg klikker på _self. Det jeg så samtidig ønsker er at der på den side jeg har lige har åbnet i frame1 på en eller anden måde ligger en trikker/autoload som åbner et dokument i frame2. Jeg ønsker denne funktionalitet fordi jeg gerne vil bibeholde de åbnede dokumenter i frame3 og frame4. Jeg forestiller mig at det kan laves med noget redirect på en eller anden måde.

/Johnson
Avatar billede johnson Nybegynder
31. januar 2001 - 20:33 #3
Hej Eagleeye
Jeg fandt denne til formålet, den virker efter hensigten, du får pointene, fordi det ledte mig på sporet, tak for hjælpen.

<SCRIPT>

win=window.open(\'nyhed.asp\',\'_self\',\'toolbar=yes,scrollbars=yes\')

</SCRIPT>
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. januar 2001 - 20:39 #4
Tak..
Jeg var ved at kikke på noget
paren.DitFrameNAvn.Document.href ??
paren.frames[X].Document.href ??